Supplement Hamil

09:56


Alhamdulillah....

Kandungan saya dah berusia hampir 7 bulan ;) Lagi 3 bulan 2 goes. 

Mengandung kali ni, x la seteruk masa mula-mula... Tapi kali ni dah pandai melawan emosi. Kadang-kadang emosi jadi x stabil, biasalah bawak budak la katakan...

Makan pun xde la seselera dulu, rasa macam x mengandung hehe..sebab saya kurang makan, kalau rasa nak makan saya makan, kalau rasa malas makan, saya x makan lah... Berat badan saya pun xde naik banyak. kalau dulu time-time nak ke 7 bulan ni, dah banyak naik ni...

Ha...sebut pasal mengidam pulak, saya xde lah nak makan apa sangat. Cuma teringin sangat nak makan Nandos. Tu pun sebab saya ternampak Upline saya punya anak makan Nandos. Hehehe rasa teringin tapi lom jumpa Nandos kat Klang ni.

Masa mengandung anak kedua ni, saya x makan pun vitamin doctor bag. Saya makan vitamin shaklee sahaja. Dari pagi sampai lah ke malam, semuanya bershaklee-shaklee jer. 

ni lah jadual saya:

Pagi : 

sebelom g keje:

minum ESP + SUSU ;) sedapppp

kat tempat keje:

breakfast makan kueh muih, then ambil B complex & Vitalea 


Malam:

Lepas dinner, selang setengah jam sy ambil Vitamin C, sedap oooo...hehe kdg2 terlajak gi buat masker pulakkk

Malam nak tido dah: saya ambil Ostematrix 4 biji...

Esok bangun confirm segar bugar dan tdo lena...


Omega Guard pun saya ambil, tapi tremester ke dua ke seterusnya. 

Secara ringkasnya:

ESP
B COMPLEX
VITALEA
VITA C
OMEGA GUARD
OSTEMATRIX

Perasaan saya lepas ambil semua vitamin ni, saya rasa badan ringan jer, sihat sentiasa, buang air senang... baby ni, aktif. Masa scan pon lari sana sini x bagi tengok dia punya emm emm...hehehe

Dulu, hb sy selalu rendah, air kencing kotor, selalu sakit kat bahagian bawah perut, pinggang selalu sakit, ada keputihan, makan selera, berat senang naik, Ya Allah, kalau ingat balik badan saya masa tu, macam di pam pam hahahaha

Sekarang Alhamdulillah....

Hb 11 keatas, air kencing normal, xsakit bahagian bawah perut, kdg2 jer tu normal sebab baby dh turun, pinggang x sakit, kalau salah tido mmg sakit hehe sebabnya sy ni tdo x diam... kuat merayap hehehe... keputihan ada, sampai gatal2 dan berbau. kalau macam ni, vitamin c sangat membantu... makan pon xde seselera dulu... makan biasa-biasa jer..kalau dulu selalu bangun lapar, pernah hubby terpaksa keluar beli bege sebab saya teringin sangat nak makan bege malam tu.

Ha saya ada 1 peel...hahaha...jangan gelak tau... (tapi ni peel masa mengandung anak 1st)

Hubby saya suka main futsal, bila dia balik peluh2, baju tu saya ambik buat tdo. hahaha bila dah lena hubby letak kat basket. Sama jugak kalau baru balik keje, saya ambk baju suami dan peluk dulu. Agak-agak dah hilang bau suami sy lena sendiri. Lagi 1 saya ni sukaaa cium ketiak suami. Lagi-lagi kalau peluh-peluh aduiii best gila masa tu....

Saya selalu merajuk, kuat merajuk, sampai nangis2. x kena sikit merajuk dan menangis. Saya suka menari. Ada sekali suami join zapin.. pon saya ikut... tu kot sebabnya Adam pantang betul dengar muzik, dengar jer, teros joget.

Saya suka dengar orang mengaji dan Azan. Dan saya jugak suka mengaji Alquran. Saya selalu baca surah Maryam, Yusof, Luqman, dan Hujurat. Baca Yasin. Kadang saya paksa suami baca dengan saya. Saya suka berzikir, saya baca ayat kursi setiap permulaan pergerakan saya. Sebab tu Adam bila dengar orang Azan kat tv, kalau dia ngah menyusu dan tengah main pon akan ke tv dengar Azan...

Saya jugak minum susu, Anmum dan susu Anlene...

Dulu saya mana kenal Shaklee lagi hehehe...saya kenal pon lepas saya habis berpantang...

Saya kenal Shaklee dengan 2 vitamin, ESP dan Alfalfa...

Banyak susu saya, sampai terpaksa pump, kalau x pump nanti sakit. kalau sakit Allah je yang tahu. Breast pon boleh jadi keras...

Macammana susu saya boleh banyak ye???

Jom saya cerita di lain page..nak stop dulu ni... tatata....

Nak cuba x set hamil shaklee saya??

kalau nak cuba bolehlah:

email: umiadamfaris@gmail.com
fon: sms/call/wassap : 0135131481/0179119260
fb: Haniza Hani 
https://www.facebook.com/haniza.hani.9


You Might Also Like

0 comments