Cara Cegah jerawat dan jeragat

02:31


Jerawat dan jeragat ni memang paling x di sukai oleh perempuan, malah saya pon, kalau ade jerawat tangan ni gatal jer nak picit-picit dan buang..

Alhamdulillah muka saya ni hehehe xde jerawat macam orang lain sebab saya selalu menjaga muka saya...

Cara saya jaga:

1) Kalau muka kita berminyak, jangan terus basuh mendadak dan selamber badak.

2) Lap dulu dengan towel kering. Tapi sebelom lap tu pastikan tangan kita dah di bersihkan terlebih dahulu ye.

3) Okey muka dah kering, lap muka kita dengan towel basah pulak... Belai-belai dulu sambil senyum tengok cermin.

Awas ye jangan dok lap dengan tisu. sebab tisu kan bahan kitar semula, try pk nak ke guna bahan kita semula kat muka kita?????

4) Ok dah siap sesi lap. Jom cuci muka dengan pencuci kita. Pencuci ape-ape lah yang korang ade, x kan saya nak citer saya pakai ape hehehe

okei siap cuci lap muka tu bagi kering. Dah cun dok rileks okei...

5) Okei jom makan... lepas makan saya akan ambil vitamin C Shaklee.. sedap bangatttt...enak x terkata.. macam gula-gula hehe... sebijik sudah...

6) Okei dah malam... bosannya tengok tv kan. Jom buat masker pulak. Hambik sebiji vitamin c. letak air suam sikit jer lenyek2 dan sapu kat muka. comei dan segar tau esok.

Macam ni lah saya jaga muka saya... Walaupun saya xde jerawat or jeragat, saya tetap saying muka kita.... bagi saya wajah saya mempamerkan peribadi saya. Kat sape nak pamer??? Mestilah suami tercinta...

Jerawat & jeragat ni terjadi di sebabkan oleh kita terdedah kepada cuaca panas, berdebu, habuk atau alergik. Alergik makan seafood ke, alergik makan ape-ape lah...

Saya pantang muka ada jerawat... u ollss macammana????

Jom beli vitamin C Shaklee dengan saya...

umiadamfaris@gmail.com
fb: Haniza Hani
sms/call/wassap 0135131481
ID: 1065866

You Might Also Like

0 comments