Bagaimana Meal Shakes Shaklee Bantu Tingkatkan Selera Makan Anak Anda

08:59


Ramai ibu yang keliru tentang Meal Shakes Shaklee.

Meal Shakes bukanlah pengganti kepada makanan seimbang, apa lagi untuk menggantikan makanan.

Dan ia juga bukanlah ubat pemcetus selera makan yang memberi anak anda selera gajah bila menikmatinya.

Benarkah Meal Shakes boleh tingkat kan selera makan? Ia berbalik kepada masalah asal – kenapa anak tidak mahu makan???

Bagi ibu2 yang menghadapi masalah ini, pertama sekali, cuba tarik minat anak untuk makan, dengan pelbagai cara.

Namun, untuk anak2 di bawah usia setahun, tidak perlu risau sekiranya mereka enggan makan. Ini kerana mereka dalam peralihan fasa, jadi ibu perlu kretif mendorong anak supaya minat pada makanan. Samada dengan menyediakan makanan kegemaran mereka, atau membuat dekorasi makanan, atau apa saja cara…
Harus ingat, MAKANAN SEIMBANG ADALAH PENTING! Pastikan diet anak2 mengikuti piramid makanan yang disarankan.

Namun, bagi anak2 yang masih enggan makan, sekiranya ia berlarutan, ia menjadi lebih kronik kerana kekurangan nutrisi menjadikan mereka makin kurang selera.

Antara vitamin2 yang menyebabkan selera semakin kurang bila diambil dengan kadar tidak mencukupi:-
  • Vitamin B termasuk asid folik, tiamin, etc
  • Fosforus
  • Zat Besi
  • Zinc
Kekurangan vitamin dan mineral di atas, menjadikan anak makin hilang selera.

Sudahlah dia tidak mahu makan, dan apabila kekurangan nutrient yang diperlukan akibat enggan makan, atau cuma nak makan sejenis makanan saja, maka ia lebih memburukkan keadaan.
Jadi, dengan pengambilan Meal Shakes, insya-Allah membantu untuk mengatasi masalah hilang selera makan akibat kekurangan nutrisi tadi. Mealshakes mengandungi vitamin dan mineral serta protein yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak.
Lebih-lebih lagimanak2 yang nak makan sejenis makanan saja, yang memilih dan yang enggan makan ni.


MEALSHAKE BUKAN PENGGANTI MAKANAN SEIMBANG
Sebagai ibu, kita mahukan yang terbaik untuk anak-anak kita. Kekurangan nutrien bukan saja boleh memberi kesan kepada selera anak, malah juga emosi dan prestasi secara amnya.

Menurut hukum quantum fizik, setiap benda hidup menghasilkan getaran, dan ini termasuklah nutrien2 dalam makanan/supplement yang kita makan. Nutrien2 ini bukan saja mempengaruhi perkara fizikal malah juga emosi dan perasaan. Kekurangan sesetengah vitamin mineral memberi impak kepada emosi. Malah pesakit yang mengalami masalah mental, schizophrenia dikatakan bermula dari kekurangan nutrisi semasa dalam kandungan lagi.
Sekiranya anda ibu yang sibuk, tak sempat sediakan sarapan, selalu makan di luar, cubalah sesekali masak di rumah dan sediakan makanan yang mengandungi spektrum nutrient yang mencukupi untuk anak yang sedang membesar.

Yang penting, jangan perkenalkan anak dengan junk food kerana empty calorie didapati penyebab kepada masalah strok dan serangan jantung yang semakin menjadi2.

Sekiranya anda memerlukan MealShake atau sebarang bantuan untuk menjadikan anak anda minat kepada makanan, pastikan mereka bukan bayi2 terutama di bawah usia setahun. Ini kerana terdapat mineral2 dan nutrien yang menyebabkan buah pinggang mereka terbeban, seperti protein, garam, fosforus dan kalium berlebihan.


Apakah Meal Shakes?


Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
mealshake

Adakah anak saya perlukan Meal Shakes? Kenapa tidak? Daripada beri mereka minuman yang tinggi kandungan gula, empty calorie dan sebagainya, lebih baik beri yang terbukti bagus untuk kesihatan (Ujian Klinikal yang dibuat ke atasnya).

Namun awas, dapatkan nasihat yang betul dalam pengambilan Meal Shakes. Dan juga jangan beri pada baby dan bukan diminum macam minum susu ya!


Untuk pesanan bolehlah hubungi saya melalui:

umiadamfaris@gmail.com
fb: Haniza Hani
sms/call/wassap 0135131481
ID: 1065866

You Might Also Like

0 comments