Berat Tak Turun Dengan Set Kurus Shaklee

08:21


Gemuk? Nak kurus? Diet?

Kalau kita lihat pada iklan-iklan produk pengurusan badan ni, banyak yang mempamerkan tentang:

“Tak perlu bersenam, tak perlu berlapar”

 “Hanya perlu makan/sapu/sembur produk ni saja”

Lambakan produk yang mengandungi fat-burning drugs memberikan salah faham tentang konsep penurunan berat badan yang sebenarnya. Ramai yang memilih jalan pintas untuk kurus. Namun kebanyakan jalan pintas ni, selain memberi kesan kurus yang cepat, ia juga menjadikan ia cepat pergi. Maksudnya, cepat kurus tapi cepat naik semula.
 
Kurus yang sihat bukan sekadar turun berat badan.

20140123-132407.jpg

Turun berat badan tak semestinya kurus yang sihat.

Badan kita mengandungi beberapa komposis, dan yang terbesar menyumbang kepada berat badan adalah lemak, otot dan air. Semakin banyak lemak dalam badan, semakin banyak kandungan air, dan semakin perlahan metabolisma membakar kalori. Semakin tinggi berat otot (muscle mass), semakin berkesan tubuh kita membakar lemak.
 
Secara ringkasnya, otot membakar lemak. Jadi untuk membuang lemak-lemak yang ada ialah dengan membina otot.

Otot pula lebih berat dari lemak. Kerana ini ramai yang ‘tertipu’. Dah diet, bersenam tapi kenapa berat tak turun-turun? Dalam program penurunan berat badan yang natural, fokus utama ialah untuk menurunkan peratusan lemak, dan menambah berat otot. Oleh itu berat badan mungkin sama, tapi kita akan mendapati mengalami ‘inch loss’ atau ukuran badan yang semakin mengecil walaupun berat tak turun.


20140123-132334.jpg

Ini kerana otot badan kita sudah berkembang dengan baik dan sihat. Bila otot sihat, muscle mass bertambah, keupayaan tubuh membakar lemak menjadi lebih baik.

Ramai yang kecewa bila berat tak turun tapi baju seluar makin longgar. Jangan risau! Itu tandanya tubuh anda sekarang adalah mesin pembakar lemak yang baik!

*Cinch Shake Mix Shaklee adalah program Inch Loss yang menumpukan untuk pembinaan otot yang sihat.
 
 
Jom order Cinch Shake dengan saya...
 

umiadamfaris@gmail.com
wassap/call/sms 0135131481
fb: Haniza Hani
ID: 1065866
 

You Might Also Like

0 comments