5 cara kekal bertenaga

01:33

Tak semua orang selalu bertenaga...saya pun kadang-kadang cepat letih lepad kerja, bslik rumah kena kerja kat rumah pulak. Memang penat, nak pulakni mengandung lagi. Tapi, bsgi sayamengandung bukanlah alasan untuk sy untuk x buat kerja rumah. Memang pantanglah bagi saya kalau tak buat keje rumah seperti memasak,kemas rumah dan lain2.

Terdapat beberapa cara mudah untuk sentiasa kekal berteniaga. Caranya ialah:

1) Minum Air.

Nampak mudah je kan. Tapi sebenarnya memang susah orang nak minum air. Alasannya jap lagi malas pegi toilet. Tol x? Sebenarnya kita letih tu sebab tubuh kita dah terhidrasi. Sebab tu kita xde tenaga. Jadi tuhuh kita perlukan air yang banyak supaya kekal bertenaga.

2) Kurangkan makanan berat semasa sarapan.

Makanan seperti nasi lemak, mee goreng makanan berat-berat macam ni memangla lemau lepas makan sebab mengantuk. Kalau masuk opis lepas sarapan berat, memang tidurlah jawapnya sebab penangan aircond opis yang sejuk tu.

Untuk menggelakkan hal mengantuk atau lemau berlaku, di galakkan mengambil makanan ringan je seperti snek, yogurt, roti 2 keping..

3) Bergerak

Cuba kalau mengantuk jangan sorong bantal, tapi sorong kaki. Jalan-jalan kat persekitaran kita. Mesti lepas tu segar bugar. Cuba pandang ke depan. Jangan pandang bawah sebab kalau pandang bawah mata pon tertutup.

4) Tidur yang cukup

Tidur adalah sangaaaaatttt penting. Kalau kita tidur cukup dan berkualiti ia akan menjmib mood kita baik. Tapi kalau tidur x cukup ia akan effect mood kita jugak. Kita akan moody, xde semangat dll.

5) Suppliment Tenaga

Shaklee ada menyedikan Set Tenaga. Set ni sangat sesuai diambil oleh semua golongan. Termasuklah golongan bujang, ibu menyusu dan ibu mengandung pon boleh amnil.

Set tenaga ni terdiri daripada ESP, VITALEA, PERFORMANCE DRINK DAN OSTEMATRIX.

ESP

Merupakan protein yang rendah glisemik. Bagus di minum pagi hari dan mengenyangkan serta memberi tenaga.

Vitalea

Merupakan multivitamin yang mengandungi zat besi. Zat besi ni penting untuk mengangkut oksigen dlm darah. Bila sel cukup darsh, barulah kekal bertenaga.

Performance Drink

Membantu tubuh untuk hidrasi lebih lama dan sepanjang hari.

Ostematrix

Membantu kita untuk mendapatkan tidur nyenyak dan berkualiti. Makan 4 biji sebelum tidur, bangun esok rasa segar bugar.

Harga untuk 1 set hanya RM397 sahaja dan boleh bertahan selama 2 bulan. Kalau nk beli loose pon boleh. Pilihan di tangan anda...

Hubungi sy
Haniza
013 5131481

You Might Also Like

2 comments

  1. tang minum air tu memang betoiler..
    rasa cam dah 8 liter sehari padahal takpun...

    ReplyDelete