Diamm Tak Mengaku!!!

11:18


Pernah tak kita rasa, susu kita kurang atau orang puteh cakap drop? Jangan mengaku ye susu drop. Jangan sebut pun perkataan drop!!!

No no no this word!

Wajib fikir!

Okey susu saya cukup untuk anak saya Ammar. (Padahal susu drop, tapi kita kena fikir susu banyak)

Apa tindakan saya?

As a havoc mom, kita mestilah utamakan anak kita yang menyusu. Mula-mula, cer tengok freezer or deep freezer. Saya tak ada deep freezer ini. Cukuplah guna freezer 2 pintu, sebab suka bagi baby chiller dan EBM yang keras tu. (Padahal tak muat rumah sewa) :P

Weh jom mak-mak tiru saya:

1) Saya akan baiki jadual pam saya.

Okey ni jadual saya lepas masuk keje:


9am, 12pm, 3pm (opis) kat opis memang saya akan pam setiap hari.
Kalau jadi kes macam ni, saya akan lanjutkan masa pam, contoh selalu boleh dapat 6 oz setiap 10 minit. Tapi di sebabkan oleh kes ini, saya terpaksalah lanjutkan masa.


Caranya, rileks jap 10 minit. Pam balik.


2) Bangunlah pagi-pagi buat Power Pumping.

Walaupun saya ni di kira liat macam Tanah liat nak bangun pagi, terpaksalah jugak. Ohhh jangan lupo buat tahajud cinta ye. Semoga rezeki kita bertambah dan berkat :-)


3) Kerapkan pam waktu awal-awal pagi.

Awal pagi ni bukannya pukul 9 pagi, tapi tukar jadual pagi. Ala... senang citer korbankanlah waktu tidur tu. Boleh macam tu?

1am, 3am, 5am.
Sebab pagi-pagi ni hormone kita tengah fresh. Maksudnya suka rangsangan. Ala takkan mak-mak tak tau kalau di rangsang pagi-pagi susu mesti memancut-mancut kan?


4) Makan dan minum kena jaga.

Tak boleh makan pedas tahap gaban, tak boleh minum sejuk-sejuk (actually saya tak minum air sejuk dan makan pedas) boleh check di sini dan sini makanan untuk tambah susu badan.


5) Keluar rumah or jalan-jalan dengan family, jangan malas pam lak. Or untuk pastikan susu korang sentiasa masuk stok, bawak je la cooler bag dengan icepax.
Kalau malas nak pam, marmet jela. Sebab saya pun malas bawak. Leceh :-p Jadi marmet jela :-p

Kadang-kadang susu drop juga di sebabkan anak tak nak menyusu. Dan kita yang malas macam ai ni, rileks je tak pam dan tak ikut demand baby. Jadi tiru cara yang no 6.


6) Yang ni memang paling ai suka u olls.. Berkulit kulit dengan anak kih kih kih... apa tu? Oooo mungkin tak tahu kot bahasa Malay.. Auchhh... let's say terjadi kat korang hari ini, balik kerja ni, lepas mandi siap semua, dan tengah rileks, ambil baby bawak masuk bilik. u olls jer ngan baby. Lepas tu buka la baju u olls dan baby. Rileks lah dalam selimut tu. Cara ni, jangan buat sehari jer. Buat dua tiga hari tau.


Ok dah kot? ape? kurang info lagi?

Boleh cuba tip-tip saya yang ni.

sini sini sini here here


Kapten Adam & Doktor Ammar :)
Nampak tak gambar senyum simpul Doktor Ammar tu? Nampak tak Kapten Adam pegang ape? hahaha
Supaya badan kekal cergas dan bertenaga, boleh ambil Set Penyusuan Asas ini.
Hubungi saya ye
Haniza
ID1065866
0135131481

You Might Also Like

0 comments