Cara Menyusukan Dua Anak

11:17

Salam

Masa saya di sahkan mengandung, Adam masih lagi menyusu. Hehe... Mak saya kat kampong suruh stopkan, mak mertua pun suruh stopkan, mak cik - mak cik pun suruh stopkan.Tapi, apakan daya saya? Si kecik tu tak tahu apa-apa dan saya rasa lain macam bila tak menyusukan dia. Pernah saya berhenti dari susukan dia dan mintak asben yang bagi susu formula, tapi saya lak rasa sedih hehe..

Bila lahirkan Ammar, mengamuk sakan bila Adam bila saya susukan Ammar. Hehe...

Jadi untuk sementara waktu saya menyusu dalam bilik. Hehe...

Masa berpantang, selalu bersilat dengan Adam sebab berebut nenen dengan adik. Mak tengok je sambil geleng-geleng kepala.

Untuk menyusukan kedua-dua anak sekali gus, memerlukan kretiviti seorang ibu hehe.

Tandem senang je sebenarnya. Adik isap kanan, abang isap kiri. Untuk mengelakkan dorang bersilat atas riba kita, letak 2 biji bantal kat sebelah kita, kemudian letaklah kepala abang dan adik atas riba. Dan biarkan mereka isap mengikut kretiviti sendiri hehe.

Errr paham ke idok???

Meh tengok gambar ni.

 
Ni contoh-contohnye ^__^
 
 
Sentiasalah berdoa supaya susu kita sentiasa ada untuk baby kita.
Carilah tips untuk banyakkan susu kita.
Boleh juga guna supplement supaya ibu sihat dan cergas.
 
Haniza
ID 1065866
0135131481
 

You Might Also Like

0 comments