Set Ibu Hamil Trimester 2 & 3

12:37



Bila dah masuk trimester 2, Ibu-ibu jangan fikir yang vitamin dah tak penting ye... Lagi lah penting sebab baby kita memerlukan lebih zat dan kita jugak sama.







Antara kesan bila si ibu tak dapat zat yang mencukupi ialah:


  • Letih dan lesu
  • Kurang fokus
  • Baby dalam kandungan tak cukup nutrien dan boleh menjejaskan perkembangan otak dan pertumbuhan badannya
  • Kaki ibu mudah kejang dan lenguh-lenguh
  • Ibu mudah mengalami tekanan dan stress

Untuk Set ibu Hamil di Trimester ke 2 & 3 ni... terdapat beberapa vitamin yang penting:


1)Vita-lea

Sangat penting untuk ibu hamil kerana kaya dengan zat besi yang berfungsi untuk mengelakkan ibu mendapat anemia. Jika hb rendah, Vitalea sangatlah membantu. Ia juga di kenali sebagai multivitamin yang terbaik di dunia untuk menambah darah. 


2) B Complex

Terbaik untuk sistem saraf si ibu dan untuk mengelakkan kecacatan kepada sistem saraf baby. B complex juga boleh boleh mengelakkan stress dan tekanan.


3) Vitamin C

Berfungsi sebagai sistem imun untuk si ibu. Ibu hamil mudah mendapat selsema dan alahan. Jadi pengambilan vitamin c dapat meminimumkan keadaan ini. Juga boleh memaksimumkann penyerapan zat besi.


4) Ostematrix

Membekalkan kalsium dan kesihatan gigi. Ibu yang hamil berkongsi kalsium dengan anak. Jadi ibu memerlukan lebih banyak kalsium. Magnesium yang terdapat dalam ostematrix dapat mengelakkan si ibu mengalami sembelit.


5) ESP 

ESP dapat membekalkan tenaga kepada si ibu juga dapat menggelakkan rasa lapar yang teruk. Ia juga menurunkan paras kolestrol kepada si ibu.

ESP juga dapat meningkatkan sistem imun kerana berkongsi dengan baby. 

ESP sangat penting sebab ada protein. Protein ni bina pencaindera dan organ. Pendek kata kalau tak nak anak cacat atau ada masalh organ, ambillah ESP


6) Omega Guard

Penting untuk perkembangan otak baby. Mengandungi minyak ikan yang kaya dengan DHA dan EPA. 


Jom order sekarang!

Haniza
umiadamfaris@gmail.com
wassap/call/sms 0135131481
fb: Haniza Hani


You Might Also Like

0 comments