Petua memutihkan gigi

01:50

   

Senyuman yang manis memberikan seri di muka seseorang. Lagi-lagi kalau seorang perempuan yang tersenyum. Manis gitu. Dalam islam jugak, cara senang nak memberi sedekah adalah dengan senyuman. Tak payah senyum sampai ke telinga, senyum halus pun dah dapat pahala.








Namun begitu, ade jugak orang bila senyum jer giginya xde...hihi mesti comelkan... hihi.. Ade jugak orang yang bila senyum jer giginya boleh tahan kuning huhuhu....

Gigi kuning ni di sebabkan oleh faktor genetik, berbanding gigi berkarat yg di sebabkan oleh kuat merokok dan malas nak gosok gigi.

Banyak cara nak bagi gigi kita ni putih.

Antaranya:


  • Buah Strawbery
Ramas atau tenyeh lumat buah strawbery dan sapu di permukaan gigi. Biarkan dalam 3 - 5 minit dan cuci. 

  • Kulit Oren
Kalau makan buah oren, jangan di buang kulitnya dahulu, sental gigi dalam dan luar guna kulit ni.

  • Kulit Pisang
Gosokkan kulit pisang bahagian dalam. Biarkan 5 minit dan cuci. Kulit Pisang mengandungi sumber mineral yang tinggi iaitu pottasium dan magnesium yang dapat memutihkan gigi.

  • Arang Kayu
Sental gigi dengan arang kayu. Ada bran??? hahaha


Ni ada lagi petua nak kuatkan gigi....

  • Dengan Shaklee
Kalau nak kuatkan gigi perlulah mengambil susu. Mesti ada orang yang malas tahap gaban nak minum susu kan. Padahal susu sangatlah baik. 





Kalau rasa malas tahap gaban nak minum susu, ambil Ostematrix Shaklee yang mengandungi Kalsium, Magnesium dan Vitamin D. 

Bukan sahaja baik untuk gigi baik juga untuk pembuangan, tulang dan esok bangun pagi rasa segar macam tak buat apa-apa semalam hehe

Ostematrix ni berharga RM71 sahaja. Bolehlah hubungi saya segera kalau rasa nakkan gigi kuat dan sihat.

iRHaniza
wassap/sms 0135131481
umiadamfaris@gmail.com
fb: Haniza Hani

You Might Also Like

0 comments