Ostematrix bukan sahaja untuk Kalsium

10:46


Wahhhh dah masuk March!!!!

Bulan baru, semangat baru, hari baru, wajah tetap sama tapi semangat yang hilang semalam akan di ubati di bulan March ini....

Hari ini saya nak sangat cerita pasal Ostematrix yang saya makan setiap kali sebelum tidur.

4 biji ye sebelum tidur.


Saya sangatttt suka Ostematrix ni. Ostematrix ni bagus sebab ada kandungan kalsium, ia juga di kenali sebagai susu untuk kita.

Sebenarnya selain untuk kalsium, Ostematrix jugak mengandungi magnesium. Magnesium ni berfungsi untuk menyerap kalsium dalam tulang dan untuk pelawasan.

Ia melegakan otot dalam usus. Jadi otot usus boleh menjadi lembut dan mengelakkan sembelit. Senang cerita, melembutkan najis kita. Bila najus kita lembut, xde lah berlaku sembelit. Kalau sembelit ni, duduklah dalam toilet 2 jam. Najis xmo keluar hehe

Selain itu, ia jugak berfungsi menarik air dalam usus, ini menyebabkan jumlah air di dalam usus bertambah dan melembutkan najis. Sebab tu kita kena minum air masak banyak2. Sekurangnya 3 liter setiap hari. Contoh tersenang, kalau kita rendam periuk yang berkerak, lagi banyak kita letak air, lagi cepat nasi tu lembut, maka lagi cepatlah kita nak cuci periuk. Betul x? Sama jugak, lagi banyak air kita minum, lagi senang kita nak membuang.

Semalam, semalam punya cerita, hari ini, hari ini punya cerita ^_^

Jom try Ostematrix nak?

mudah jer...jom order nak?

Haniza
umiadamfaris@gmail.com
wassap/call/sms 0135131481/0179119260


You Might Also Like

2 comments

  1. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete