Eczema

13:19




Eczema adalah penyakit kulit yang biasa di hidapi oleh bayi tapi orang dewasa juga adakalanya di serang eczema. Ia lebih kepada alergik. Kadang-kadang bedak, sabun mandian baby atau cuaca panas pun boleh menyebabkan eczema. 

Eczema ni biasanya berlaku pada bayi yang berusia 2-6 bulan. Salah satu jenis eczema ialah Atopic Dermatitis. Atopic adalah satu masalah genetik yang akan menyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetuskan simptom oversensitivity.

Penyakit ini akan berkurang atau hilang apabila bayi mencecah 6 tahun, tapi boleh jugak berlaku dewasa nanti. Walaupun sakit ini tidak berjangkit, namun ia akan menyebabkan ketidakselesaan pesakit.

Dua Gejala Eczema

#1 Acute Eczema

-kulit berasa panas, gatal, keradangan
-pembentukan tompok2 merah

#2 Eczema kronik

-kulit kering, berair dan bersisik
-kulit menebal, kasar dan berkedut

Punca-punca Eczema

  1. Ahli keluarga ada penyakit eczema, cth mak ada. Boleh jugak menurun ke anak
  2. Keresahan & stress atau sukar untuk kawal emosi.
  3. Pemakanan & minuman, seperti ambil alkohol, gandum, telur, seafood, pengawet dan pewarna makanan. Ada orang ambil je seafood keluarlah bintik-bintik kat muka.
  4. asap rokok, cuaca panas atau lembap, peluh 
  5. kosmetik seperti sabun, pencuci, kosmetik, haiwan peliharaan atau habuk.

Sebenarnya banyak lagi sebab-sebab berlakunya eczema...di atas adalah antara puncanya. Kalau nak mengatasinya cubalah supplement Shaklee. Supplement shaklee ni bukan ubat ye, dia adalah pelengkap nutrisi. Mungkin ada mana-mana bahagian tubuh yang kurang-kurang, supplement ni akan tolong melengkapkan.

Terdapat dua supplement untuk melengkapkan nutrisi anak-anak kita ni. Ia adalah:

MEAL SHAKES.

Meal shakes ni rasa mcm cream2 gitu. Sedap lak tu...





Meal Shakes mampu membaik pulih sel-sel dalam badan agar sihat dan sempurna. Penghidap eczema biasanya mengalami pertumbuhan abnormal dan jika di amalkan secara consistent mampu memulihkan.

Kesian kan baby kita kalau dapat eczema, jadi ape tindakan kita???

jom order dengan saya... ^_^

Haniza
0135131481
umiadamfaris@gmail.com

You Might Also Like

0 comments