Tips Susu Badan Semula

14:24


Salam semua...

Hari ini hari Jumaat kan? Penghulu segala hari ;)

Entry saya hari ini berkaitan dengan tips susu badan semula.



nyoot nyooot nyoott cedapnya susu mummy ^_^


Setiap mak, cabarannya lain-lain. Ada mak, susu banyakkkk sangat sampai lenjun baju haaa hambikkk....Ada mak, susu dia kureng sikit... Ada makk susu dia hado hodo jer...macam chipsmore ^_^

Ok penyelesaiannya... 


Rangsang susu

Bagaimana??? Kalau mak-mak dah bagi susu formula kat anak-anak, xpe ^_^ ape boleh buat, dah terlajak.... caranya mudah jer... kalau mak nak bagi, boleh, tapi jangan mak-mak yang sua ke mulut anak.

Mak-mak jangan tengok langsung masa anak menyusu formula tu. Tenangkan diri ^_^ suruh suami yang bagi... okey... 

Sebenarnya rangsangan yang sy sebut tadi adalah rangsang dari seorang anak pada susu maknya. Bila anak ada dengan mak, terus bagi direct. Biarlah susu xde pun masa rangsang tu, biarlah cuma isap jer puting mak. Xper...asalkan rangsang.... bila mula-mula buat tak menjadi, cuba kali kedua ketiga... ingat tenangkan diri. Jangan kalau masa rangsang tu, susu xde pon masa mula-mula buat, terus drop semangat. Memang xdela susu yang kuar. Ingat ye... buat 2 3 kali dan jangan give up!!!


* Power Pumping

Bila anak dah tido, cuba buat power pumping. Power pumping ni cara mudah mak-mak. Boleh lah cuba kat rumah. Ha... x kira bila2 pon boleh power pumping ni. Tapi sebaiknya pada tengah malam sebab masa tulah hormon prolaktin meningkat, sanggup x??

Power pumping ni, bukan sekali 2 buat dah menjadi... ada kawan saya buat semingu berturut-turut baru menjadi, ada kawan sy 3 minggu... Depends on our mind. Kalau ms buat tu asyikkkk mooooddyyyyy jerrr...xhado nye nak cepat...ekau tunggulah sebulan (gurau jerr)


* Air

Minum air secukupnya. Air sangatlah penting dalam bidang penyusuan ni. Susu kita tu cecair, ia memerlukan cecari jugak untuk banyakkan cecair. Air yang cukup dalam badan akan menghasilkan lebih banyak susu. Mak-mak wajib minum sekurangnya 3 liter air setiap hari tanpa miss.. Dan sebelum dan selepas menyusu wajib minum air suam.



* Mind set

Mind set kita juga memainkan peranan yang penting. Kita mesti selalu fikir yang kita ada banyak susu. Jangan pulak kita fikir yang kita ni xde susu. NO NO NO!!! Dan jangan sesekali membandingkan diri dengan orang lain yang banyak susu. Mak-mak jugak jangan berada di dunia orang sekeliling yang bagi susu formula pada anak mereka.

Kalau mak-mak berada di dunia mereka ni, totally mak-mak terus drop. 


* Supplement banyakkan susu.

Susahnya bila xde susu. Tapi nak bagi baby susu badan balik. Tapi dah xde susu, dah kering. Macammana???

Cubalah set menyusu Shaklee. Set menyusu shaklee ni meliputi vitamin untuk seluruh tubuh kita. Luar dan dalaman. Set menyusu ni jugak kenalah consistent ambik. X bolehlah hari ni ambik, esok culas... 

Makan supplement, tapi x amalkan perkara-perkara di bawah, jangan harap nak dapat susu melimpah ruah. 

3 Tips penting lepas bila ambil supplement Shaklee ^_^

  • Minum air lebih 3 liter sehari
  • Pum setiap 2 jam tanpa miss time
  • Reset minda yang anda boleh menghasilkan susu yang cukup dan melimpah ruah



 


Belum cuba belum tahu....

Allah dah tetapkan, semua wanita ada susu badan.

BF baby jugak boleh mengelakkan kita dari kanser payudara tau ^_^


Tepuk dada tanya selera...

Order dengan saya segera, dan anda layak mendapat:

#free ebook susu melimpah ruah
#free ebook resepi ESP shaklee
#free ebook masker di rumah
#free consultation

luvbf
iRHaniza
0135131481

You Might Also Like

0 comments