Cara Hilangkan Kulit Kusam Dengan Cepat Dan Berkesan

11:26



Saya bab kecantikkan diri dan penampilan diri depan suami saya sentiasa ambik berat. Nak-nak dah hampir nak masuk 3 series ni kan.

Yang paling jaga muka. Sebabnya yang Tukang tengok ialah suami dan anak-anak.

Sebelum kita hilangkan whitehead dan blackhead dengan pencuci muka, kita cuci dulu dengan makeup remover. Makeup remover ni memang kita kena guna jugak sama ada kita pakai mekap atau tak pakai.

Tujuan kita pakai make-up remover untuk singkirkan sel kulit mati yang menjadi penyebab kulit muka jadi kusam.

Caranya sangat mudah iaitu, picit sikit sahaja dan sapu di muka. Tak yah guna kapas atau bilas muka terlebih dahulu. Masa sapu tu urut ke atas sampai keluar daki-daki.  Daki-daki tulah kotoran dan persekitaran sel kulit mati kita.



Selepas selesai, terus cuci muka dengan pencuci muka atau gentle deep foaming cleanser. 





Cara yang mudah sangat nak bagi kulit muka tak kusam saya ambik pencuci muka cleanser setiap kali cuci muka. Bila kita pakai pencuci muka, pori-pori mula terbuka.

Lepas dah cuci... Kita tutupkan pori-pori yang terbuka tu dengan nutriwhite toner. Emm... tujuan kita pakai toner ni ialah, untuk menutup pori-pori yang terbuka.



Toner sangat penting. Ini kerana selepas kita gunakan pencuci muka, liang pori terbuka.

Andaikan kita tak tahu yang kita kena pakai toner. Kita terus pakai bedak atau krim. Bila kita terus pakai macam tu, akan menyebabkan bedak dan krim tu terus masuk ke liang kulit. Itulah yang menyebabkan kita tumbuh jerawat dan segala macam penyakit kat muka sebabnya bendasing dah masuk dalam kulit kita.

Toner memang menyegarkan dan melembutkan kulit.


Untuk dapatkan wajah yang halus, putih, berseri-seri dan lembut pastikan ketiga-tiga produk ni ada dirumah ya.


Hubungi saya jika ada sebarang pertanyaan.

Pengedar Shaklee Anda,
Haniza
0135131481
ID: 1065866



You Might Also Like

0 comments