Cara Menyembuhkan Endometriosis Dengan Cepat

09:26

Assalamualaikum...





Apakah Endometriosis?


Endometriosis ialah lapisan paling dalam uterus iaitu endometriun yang berdarah yang setiap bulan akan tumbuh ditempat yang berlainan seperti fallopio tiub, ovari, usus, pundi kencing dan tulang belakang.

Bila datang period akan rasa sakit di bahagian lain dan sakitnya sama seperti senggugut tapi rasa sakit tu kat tempat lain.



Penyebab Endometriosis


Punca sebenarnya endometriosis tidak diketahui, namun terdapat beberapa teori yang diwujudkan oleh saintis:

Antaranya ialah:


1) Seseorang itu memang dilahirkan dengan tisu endometrium di tempat lain. Tunggu waktu haid pertama sahaja untuk penyakit ini tunjuk sakitnya.




2) Retrograde menstuation

Pembalikan haid. Darah haid yang sepatutnya mengalir keluar badan melalui faraj, telah mengalir ke belakang melalui tiub fallopio.

tiub fallopio ni ialah tiub yang terbuka. maksudnya ada 3 pintu untuk darah haid mengalir. Darah haid yang mengalir ke belakang itu akan mengubah tisu pada organ lain. sebab itu jadi seperti lapisan endometrium.

menurut teori ini, keadaan ini selalunya terjadi jika darah haid tidak turun dengan lancar disebabkan oleh pintu rahim sempit atau posisi rahim yang luar biasa. namun begitu banyak kajian membuktikan endometriosis dan retrograde menstruction jugs berlaku pada wanita yang mempunyai rahim normal.




3. sel-sel endometrium merebak ke organ lain seperti merebaknyansel kanser.



4. Ada kajian menunjukkan bahawa radikal bebas juga terlibat dalam perkembangan tisu endometriosis dalam badan.


Simptom-simptom endometriosis



1) pendarahan berlebihan semasa haid

2) kencing berdarah atau berak berdarah

3) tak subur

4) sakit belakang semasa haid

5) sakit masa bersama suami isteri

6) endometrioma - terbentuk dinding yang kumpul darah.



5% endometriosis berisiko menjadi kanser.




Bagaimana vivix Shaklee boleh Bantu pesakit endometriosis?



kelebihan resveratrol dalam membantu pesakit endometriosis dan mengurangkan risiko kanser.


resveratrol membantu dengan menghantar mesej yang betul kepada sel dengan mengawal proses penyahselitan dan mengaktifkan umur gen yang lebih panjang.ini berpotensi mengaktifkan gen untuk menghentikan proses pembiakan kanser.


Menterbalikkan kesilapan DNA


  • Salah satu punca terjadinya kanser ialah apabila sel yang sudah tua membuat silap dalam meniru DNA sendiri secara terperinci. Kesilapan DNA ini menyebabkan sel kanser tidak berfungsi lagi. Lagi teruk jika membiak sebagai sel kanser.



  • Jadi dengan mengurangkan kesilapan replikasi DNA, resveratrol boleh meningkatkan usia sel. Ini juga salah satu kenap reveratrol merupakan pencapaian besar dalam melambatkan proses penuaan.



Kesan anti-kanser

Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja mampu menghalang pertumbuhan dan pembiakan sel kanser. malahan ada saintis yang mencadangkan resveratrol sebagai rawatan tambahan kepada kanser kerana boleh memberi kesan baik bersama-sama kemoterapi.



Bagaiman resveratrol menghalang pembiakan kanser?



Resveratrol menghalang kanser melaui beberapa cara:


1. menyekat penyerapan estrogen dan androgen, sekaligus membantu mencegah kanser yang diperngaruhi oleh hormon. Contohnya kanser payudara atau kanser prostat.


2. Mengubah gen yang rosak. Apabila gen suatu sel telah rosak, risiko untuk membiak sebagai sel kanser adalah sangat tinggi.


3. Membunuh sel kanser

Resverarol mampu menghalang sel kanser tanpa memudaratkan sel-sel lain. Kebolehan ini berkait rapat dengan kemampuan vivix membezakan antara sel normal dan sel kanser berbanding rawatan kemoterapi yang tidak spesifik.

Jadi disamping menyerang sel kanser, sel sihat juga terjejas sama. Sebab itu kita akan tengok kesan sampingan kemoterapi seperti rambut gugur, keletihan, muntah-muntah, cirit-birit dan ulser dalam mulut.


4. Resveratrol bertindak sebagai antioksidan

Resveratrol mampu menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau menyahaktifkan enzim, gen hormon dan bahan kimia dalam tubuh yang berkaitan dengan kanser.


Testimoni pesakit endometriosis sembuh dengan vivix





Cuba lah dengan vivix shaklee Insyaallah boleh membantu tuan dan puan untuk sembuh.... dan banyak jugak manfaat kesihatan apabila mengambil vivix shaklee ni..


Hubungi saya untuk dapatkan vivix shaklee,

Haniza
0135131481
ID: 1065866
EMAIL : umiadamfaris@gmail.com
FB/IG: Haniza Hani








You Might Also Like

0 comments