3 Tips Penting Elakkan Sembelit Semasa Mengandung

17:51



Seksanya bila mengandung ada masalah sembelit. Dengan perut yang makin membesar, nak membuang pun susah. Kalau tandas duduk ok lagi, kalau tanda cangkung, jenuhlah ibu tu.

Masa saya mengandungkan Adam, alami masalah yang sama. Teruk jugak. Jenuhlah mencari-cari ubat yang boleh membantu memulihkan sembelit saya ni.



3 Tips Mengelakkan Sembelit Semasa Hamil


1) Banyakkan makan sayur-sayuran


Ibu mengandung perlu makan sayur-sayuran hijau lebih sebab sayur hijau mempunyai serat fiber yang tinggi dan dapat melawaskan perut.



2) Banyakkan makan buah-buahan


Boleh makan pelbagai jenis buah. Tapi masa mengandungkan anak-anak saya, buah kegemaran saya ialah tembikai. Tembikai adalah buah wajib yang mesti ada kat rumah. Tengah malam saya rasa nak makan pun saya makan.




3) Amalkan makan OSTEMATRIX sebelum tidur


Untuk ibu hamil Ostematrix sangat penting. Penting untuk mengelak dari sembelit. Kalau kebiasaannya saya akan suggest ostematrix, herbalax dan Alfalfa untuk mereka yang sembelit, tapi untuk ibu mengandung Ostematrix dah cukup.

Fungsi Ostematrix ni boleh melembutkan najis. Jadi nanti bila nak membuang tak de lah rasa macam nak beranak.

Ostematrix juga penting untuk ibu yang susah nak tidur, sakit pinggang, lenguh-lenguh badan, ibu yang tak boleh nak minum susu sebab alahan,

Harga sebotol Ostematrix ialah RM61.00. Mempunyai 120 biji sebotol.



Saya harap 3 tips ni membantu ibu yang sembelit ketika hamil



Hubungi saya untuk dapatkan Ostematrix.


Pengedar Shaklee Anda,
Haniza
ID: 1065866
013-5131-481




You Might Also Like

1 comments