5 Tips Supaya Kekal Bertenaga Sepanjang Hari

06:47



Salam...

Hari ini saya nak kongsikan 5 Tips supaya kita sentiasa bertenaga sepanjang hari.

1) Tidur mestilah mencukupi

Biasa jadi mak budak, jarang sangat dapat tidur cukupkan. Kadang anak demam, kita kena berjagakan. ini menyebabkan kita tak cukup rehat. Dan bila tak cukup rehat mulalah kita lemau kat pejabat. Bila kita tak cukup rehat, ini akan effect mood kita sepanjang hari.

2) Kurangkan pengambilan sarapan yang terlalu berat

Kalau kita dah mengantok dan tak bermaya, makan pulak sarapan yang berat seperti nasi lemak, lagilah kita akan mengantuk, silap hari bulan tidur sambil buat kerja.

3) Minum air lebih 3 liter sehari.

Kat mana-mana pun kita, kita mesti minum air lebih untuk elak kita dehidrasi. Kita letih sebab dhidrasi. Jadi kena minum air banyak untuk elak dehidrasi.


4) Banyakkan bergerak

Bila dah lemau, kena banyakkan bergerak. Kalau kita duduk jer atas meja, nanti mulalah mengantuk sesaje. Buat senaman sikit barulah hilang lemau tu.


5) Supplement yang memberi tenaga

Supplement shaklee ada menyediakan Set Tenaga yang sangat sesuai di amalkan oleh semua golongan iaitu lelaki dan perempuan. Bukan shaa sesuai di amalkan oleh wanita buang jer tapi boleh jugak ibu mengandung, ibu menyusu.

Antara supplement yang membantu memberi tenaga ialah ESP, Performance Drinks, Vitalea dan Ostematrix.


ESP ialah minuman yang rendah glisemik, sangat bagus di amalkan semasa sarapan.




Performance Drink membantu tubuh supaya hidrasi lebih lama.

Vitalea adalah multivitamin yang di formulakan bersama zat besi. Zat besi ni penting sangat untuk mengangkut oksigen dalam darah. Bila sel kit cukup oksigen, barulah tubuh kita akan lebih bertenaga. Sebab, kalau tak cukup oksigen, tubuh kita akan cepat letih.

Ostematrix membantu memberi tidur yang lena dan berkualiti. Kalau penat-penat kat opis petang tu, balik rumah sebelum tidur telanlah ostemarix, esok pagi bangun dan rasa segar bugar.



Harga untuk SET TENAGA ialah RM397.00 termasuk pos dan ianya boleh bertahan sampai sebulan.


Hubungi saya untuk dapatkan SET TENAGA ini.


HANIZA
ID: 1065866
013-5131-481
UMIADAMFARIS@GMAIL.COM
FB/IG: HANIZA HANI

You Might Also Like

0 comments