2 Cara Mengekalkan Imun Badan Supaya Sentiasa Kuat

12:20


Salam semuanya :)

Saya nak kongsikan perihal saya yang susah sangat nak makan ubat kalau tidak sihat. Dulu, masa kecik-kecik saya aktif sangat. Panjat pokok buah stor yang tinggi tu, panjat pokok rambutan, manggis, tapi satu je pokok yang tak reti panjat iaitu pokok nyor.

Masa kecik jarang dan tak pernah kot sakit cewah cewah tipu betullah! Sebab dulu mak yang bagi makan nasik. Tidurkan mak jugak. Rontan pon mak yang rotankan. Abah tak, sebab abah sayang gila kat saya cewah cewah...

Bila besar, badan jadi lemau sebab makan tak jaga, tidur tak lena, mandi basah ek, bersukan pun jarang. Pendek kata senanglah penyakit tu nak datang. Saya pernah kena demam denggi masa bujang dulu.Dua kali tau masuk hospital. Tu lah demam paling teruk saya pernah kena selain saya pernah tergeliat tangan.

Saya bukanlah manusia yang suka sangat dengan ubat. Kalau saya sakit, saya minum air banyak-banyak. Kalau pergi klinik just terima jelah ubat dan yang paling penting mesti dan wajib dapat MC! 

Saya bukanlah takut makan ubat, nak-nak pulak saya menyusu anak saya. Jadi saya tak nak lah effect apa-apa kat anak saya. Walaupun doktor cakap ubat boleh di ambil walau menyusu badan,

Jadi, setiap hari saya nak ketahanan badan saya sentiasa kuat. Saya kalau boleh tak nak sakit langsung dan nak sihat selalu. Boleh ke macam tu? Tak boleh, Allah sentiasa menguji kita. 

1) Minum Air

Benda pertama yang saya suka buat untuk kekalkannya saya akan minum air sebanyak mungkin setiap hari supaya tubuh sentiasa sihat. Banyak tu ialah 4 liter sehari. Tu pun saya rasa sikit.


2) Ambil supplement yang boleh menguatkan sistem imun

Sudah tentu saya akan syorkan kepada anda semua supplement Shaklee.

Antara supplement yang boleh menguatkan sistem imun badan ialah:


  • Nutriferon 
  • Vitamin C 

Jom kita baca testimoni mereka yang telah mencuba Nutriferon dan Vitamin C shaklee sebagai supplement mereka...


Apa kata mereka???


Nutreferon:






Vitamin C shaklee:







Apa kata korang order dengan saya Nutriferon dan Vitamin C shaklee ini supaya isi rumah korang sentiasa sihat dan ada perisai terbaik ini.


Hubungi saya:

Haniza
013-5131-481
ID: 1065866


You Might Also Like

0 comments