5 kebaikan kurma semasa hamil

10:15


Terdapat banyak kebaikan kurma untuk ibu hamil. Macam-macam khasiatnya yang kita tahu dan x tahu. Tapi tahu x kita yang kurma memang bagus di ambil semasa hamil.





Antara kebaikannya ialah:


  • Penuh Zat Besi --- Sangat sesuai dimakan terutama bagi ibu yang mengalami masalah anemia iaitu kekurangan sel darah merah dalam tubuh.

  • Kaya khasiat ---- Didalam kurrma ia mengandungi protein (1.8% -2%), serat (2% - 4%), glukos (50% -57%), vitamin A, vitamin C, sodium dan potassium.

  • Mudah kenyang -----  Kandungan gula di dalam kurma mudah diserap tubuh dan dapat memberi tenaga segera apabila ibu memakannya ketika lapar. Malah, ibu mudah kenyang dan secara tidak langsung menggelak pemakanan secara berlebihan.


  • Tinggi potassium ---- Kandungan postassium sememangnya penting untuk sistem saraf yang merangsang daya ingatan dan meningkatkan sistem pertahanan badan khususnya untuk mencegah barah payudara dan rahim.

  • Mudahkan proses bersalin ----  Kurma boleh membantu anda memudahkan proses bersalin dan mengecutkan rahim kerana ada bahan khusus di dalamnya yang boleh membantu proses berkenaan.


boleh bc di sini kalau inginkan SET HAMIL Shaklee..


Kalau ada sebarang pertanyaan tentang Shaklee atau anda ingin order sebarang Set seperti:


Cara order mudah sangat:

boleh call/sms/wassap 0135131481
boleh email sy : umiadamfaris@gmail.com
boleh jd ahli bwh sy: ID 1065866
boleh melalui FB sy : Haniza Hani


Semudah 1 2 3!!!  ^_^



You Might Also Like

0 comments