Sembelit Penyebab Jahitan Lepas Bersalin Tertetas

09:34


Masa lepas bersalin Adam, sembelit teruk gila. Pihak hospital tak tanya pulak saya sembelit ke tak. Dan saya pon tak tahu sama ada wujud ke ubat sembelit?? Hahaha

Tak reti lagi masa tu. Mak suruh tarik nafas dan hembus masa nak membuang haha dah macam nak beranak la pulak..

Dan mak suruh membuang secara bersimpuh, yelahh takut nanti luka jahitan tu terputus ke terobek ker.. Sebab saya kena jahit banyak masa Adam. Dan lebih ngeri suami cakap staff nurse tu gunting untuk bukak jalan. Jadi saya takutlah.

Adam lahir kat hospital Ipoh. Friendly nurse dan doktor. Baik-baik semuanya. Masa kena jahit tak sakit sebab saya sakit lama masa nak lahirkan Adam.


Ok berbalik pada cerita saya..


Mana nak membuang sangat pun sebab pepaham jelah tandas di guna ramai orang, ai is penggeli u.. haha..

Saya terpaksalah peram sampai balik ke kampung kat Gerik. Lama jugak, Adam admit kat wad Ipoh sebab kuning tinggu. Ulang alik lah saya pun dari rumah Abang ke Hospital sebab katil penuh.

Di jadikan cerita, lepas balik ke Gerik, pegi checkup anak saya kuning pulak. Teruk kot sampai kena admit. Masa ni saya sekali duduk di wad..

Ishkk.. lagilah tak membuang. Macamne nak membuang secara bersimpuh?? Cer try!

Lepas je kami balik ke rumah, mak siap pesan, nak membuang elok-elok takut nanti jahitan tu tertetas. Saya dah sembelit teruk siap menanggis lagi masa nak membuang. Huhu takut sangat nak membuang!

Berhari-hari jugaklah saya sembelit. Haha..

Jaga-jaga, sembelit boleh menyebabkan jahitan tu tertetas sebab kita dok meneran.



Tapi.... lepas bersalin Ammar... tadaaa..... Hari pertama dah membuang. Haha.. Saya memang tak tahan. Sebab saya dah telan Ostematrix siap-siap.

Siap cakap kat mak, mak kak dah membuang!

Mak saya cakap, hamboii tak dan-dan nak buang. Apa kan daya haha...


Yang best, tak risau pun jahitan tertetas ke apa sebabnya dah makan zinc shaklee siap-siap jugak. Hehe.. jahitan boleh bercantum balik.

Dan anak saya yang kedua ni pun kuning jugam hohoho... Tapi sekejap sahaja. Sebab zink shaklee membantu menurunkan kuning anak jugak..



Bagi ibu-ibu muda yang belum buat persediaan untuk bersalin dan berpantang nanti, kumpullah duit siap-siap untuk beli Set Berpantang Shaklee ni.

Best!

Pengedar shaklee anda,
Haniza
0135131481

You Might Also Like

3 comments

  1. Ohhh bagus ni buat para ibu yang nakal bersalin...

    ReplyDelete
  2. Kna bersedia sebelum bergelar ibu...sangat bermanafaat

    ReplyDelete
  3. macam seram je nak membuang lepas bersalin..huhu..
    bgus ada supplement shaklee ni boleh membantu melancarkan penghadaman dan sembuhkan luka jahitan.

    ReplyDelete