13 Tanda-tanda Awal Kanser

11:04


Kalau zaman dulu, jarang dapat penyakit kanser ni. Dalam 1000 tu cuma 1 jelah dapat penyakit kanser.

Dulu, kanser jer terus fikir akan maut tak berapa lama lagi, tapi sekarang macam-macam ubat-ubat yang boleh diambil untuk rawat kanser, cuma kena sediakan duit jer.

Dan kanser ni bukan senang nak detect, kadang tu tetiba pengsan, rupanya check doktor dorang cakap kena kanser. Lagi teruk, check tengok-tengok dah tahap 4. Menggerunkan!





13 tanda-tanda awal kanser.


1) Sakit perut atau senak perut. Salah satu tanda-tanda awal peyakit kanser kolon ialah berulang kali mendapat atau mengalami sakit perut tanp sebab.

2) Sakit seperti sesuatu menusuk masuk ke pankreas mungkin tanda kanser pankreas.

3) Perut kejang dan sakit perut berterusan. Petanda kanser hati, mungki juga leukemia sebab masa ni limpa sedang dibesarkan, menekan sebelah kiri perut yang sedikit rendah. 

4) Kehilangan berat badan. Contohnya kita sebenarnya tak aktif pon, tapi tiba-tiba, berat badan menurun. Ini adalah tanda-tanda kanser kolon.

5) Batuk yang kronik atau sakit dada. Beberapa jenis kanser termasuk tumor, leukemia, kanser paru-paru boleh menyebabkan gejala meniru batuk atau bronkitis yang teruk.

6) Kerap demam atau terkena jangkitan. Ini boleh menjadi tanda-tanda leukemia, kanser sel darah yang bermula dalam sum-sum tulang. Leukemia menyebabkan sum-sum tulang menghasilkan sel darah puteh yang tidak normal yang mengerumuni sel darah puteh yang sihat, mengurangkan daya tahan atau keupayaan melawan jangkitan kuman.

7) Kesukaran menelan. Ia sering dikaitkan dengan kanser esophageal atau tekak. Kesukaran menelan juga adalah tanda-tanda awal kanser paru-paru.

8) Bengkak muka. Sesetengah pesakit kanser paru-paru mengalami keadaan bengkak atau kemerahan dimuka. Ini terjadi kerana sel tumor kecil menghalang saluran darah di dada, mencegah darah daripada mengalir dengan bebas daripada kepala dan muka.

9) Lebam teruk atau pendarahan yang tidak berhenti. Gejala tidak normal pada platelet dan sel darah merah boleh menjadi tanda-tanda leukemia. Tanda-tanda gusi berdarah semasa menggosok gigi dan lebam di tempat-tempat seperti jari dan tangan.

10) Sakit pada pangkal peha, pinggul atau abdomen, Sau tanda lain kanser prostat ialah lelaki kerap sakit di bahagian pinggang, peha atau bahagian paling rendah di belakang. Kanser prostat yang telah merebak ke nodus limfa merupakan ketidakselesaan dalam pelvis atau bengkak kaki.

11) Sakit belakang yang tidak tahu puncanya. Sakit belakang boleh disebabkan pelbagai sebab. Sakit belakang dan kawasan belakang yang lebih rendah boleh menjadi kanser prostat. Sakit di bahagian belakang atas tanda sakit paru-paru. sakit di bahagian abdomen atas, dan belakang adalah salah satu daripada tanda-tanda awal kanser pankreas.

12) Kanser kulit merujuk kepada kanser kulit atau kulit yang tidak sembu, menjadi kerak dan berdarah dengan mudah. Tahi lala juga boleh menunjukkan ada kanser kulit, namun begitu kanser kulit tidak merujuk kepada tahi alat sahaja, tanda lain kanser kulit ialah seperti ketulan kecil yang berlilin dan atau sisik kering, Biasakan diri dengan pelbagai jenis kanser kulit seperti melanoma, sel basal karsinoma, karsinoma sel skuamus dan periksalah keadaan kulit di seluruh tubuh untuk mengesan petumbuhan yang kelihatan ganjil dan berbintik.

13) Perubahan pada kuku. Perubahan pada kuku juga tanda seseorang mendapat kanser. Coretan hitam, coklat atau titik dibawah kuku boleh menunjukkan kanser kulit. Jika ada pembesaran di hujung jari dengan bahagian hujung kuku melengkung kebawah boleh menjadi tanda kanser paru-paru.


Sekarang, kansr boleh di sembuh dengan pelbagai cara. Namun begitu tanda-tanda awal kanser selalunya sukar untuk kita kesani. Jika anda mempunyai tanda-tanda seperti di atas bolehlah berjumpa dengan doktor atau penasihat kesihatan anda.

Sedikit tatapan testimoni pengguna shaklee yang mengambil produk shaklee untuk melawan kanser mereka.


Testimoni Vivix - Kanser

















Sedikit Info berkaitan dengan Vivix Shaklee:








Semoga info yang di beri sangat berguna pada anda semua.


Sedikit info tntang promosi Shaklee bulan ni.

Vivix Beli 6 percuma 1 botol

Vivix beli 2 botol dapat diskaun 5% 


Untuk dapatkan Vivix Shaklee boleh hubungi saya..


Pengedar Shaklee Anda,
Haniza
0135131481

You Might Also Like

2 comments

  1. nice info
    muga dijauhkan dari kanser :)

    ReplyDelete
  2. Seram sungguh bila sebut kanser payudara ni.. tak kenal erti belas ehsan kalau dah kena serang...

    ReplyDelete