Drive Ke Kampung Selama 9 Jam Tanpa Mengantuk

08:02

Lepas jer selesai solar Asar, saya terus memandu dengan anak-anak mengambil suami di pejabatnya. Macam biasa, saya suka memulakan memandu dengan ayat Kursi.

Bertolak ke kampung dari pejabat suami jam 6 petang.

Suami saya dia ada peel Latin sikit. Kalau balik kampung dia, dia tak mengantuk masa drive haha

Tapi..

Lepas berbuka, dia mengantuk la pulak. Alamakkk....

Saya cepat-cepat cakap nak bancuh CINCH TEA kat dia.

Jadi dengan senang hati saya bancuh cinch tea dengan sekoleh air masak.

Asben cakap, pahit sikit ek.. Tapi bau nya sedap.. Haha...

Tu 1st time suami minum CINCH TEA...

Suami kalau minim apa-apa pun dia jenis minum sikit-sikit. Haha dia pernah cakap, nikmati setiap minuman yang saya bancuh. Hehe...

Habis!

Selang 10 minit, nape ye???? Tak mengantuklah pulak. Jadi segar. Betul ke?

Actually...

Suami saya dia takkan cakap on the spot tau kesan lepas makan produk ape-ape. Eh sebenarnya dia tak pernah cakap, haha sebab dia makan set detox dan dia dah tak de alahan pun dia tak cakap kat saya.

Ego si lelaki.haha...

Tapi tak kisah sebab janji suami sihat!

Kali ni dia cakap! Saya rasa teruja pulak. Dan saya pun imbau balik pengalaman saya pertama kali minim cinch tea.

Memang hebat!

Saya tak boleh nak minum kopi dah sekarang, dan nescafe. Sebab sakit kepala. Macam nescafe kan, sejak mengandung Adam dah tak boleh minum. Kalau tak hantu nescafe. Kopi pun tak boleh kopi campuran.

Dan sebenarnya saya pun tak boleh minum teh sebab teh boleh menyebabkan perut berangin. Dan pernah Ammar dan saya kembung lepas saya minum teh ais. Hehe..

Kebaikan Cinch Tea ialah:

1) Memberi tenaga
2) Hilang mengantuk. Sangat sesuai kepada mereka yang nak drive jauh-jauh, untuk abang lori, driver bas express, pelajar yang nak stayback, IBU menyusu , kena berjaga malam
3) Meningkatkan metabolisma badan. Emm tahu tak kenapa kita diet tapi badan tak kurus? Sebab metabolisma badan kita kurang. Jadi kita mesti ambik supplement yang boleh meningkatkan metabolisma badan kita.
4) Mudah nak membuang. Hehe yang ni saya sangat suka! Perut kita kalau tak meragam hidup kita pun jadi senang kan? Betul tak??

Okey sambung cerita pasal perjalanan kami..

Suami drive dari Klang sampai Ajil tanpa rasa penat dan mengantuk. Tapi sebagai isteri takkan kita nak bagi suami drive sesorang? Kesianlah si dia kan. Jadi saya offer diri nak drive. Suami cakap okey. Bolehlah dia rehat jap.

Jadi saya bancuh sekole lagi Cinch Tea..

Tapi...

Anak sulung kami Adam, tak bagi suami duduk belakang dan dia pun tak nak duduk belakang. Sebab kami kalau saya drive Ammar duduk depan dengan saya kat bahagian sebelah driver dan kalau suami bawak Adam duduk sebelah suami.

Dan...

Suami bawak sampailah kampung. Apa nak jadi kat saya??? Mulut saya bercakap tak berhenti sepanjang sampai kampung. Macam kena charge bateri. Padahal sebelum minum saya pun mengantuk.

Dan...

Sampai Rumah Mak mertua jam 2.30 pagi. Suami rehat.

Dan saya????

Terkebil-kebil sampai jam 4.30 pagi. Huhu... Lepas bersahur pun masih bertenaga. Tapi suami cakap pegi rehat dan tidur. Sebab semalaman saya tak tidur.

Memang Cinch Tea minuman yang memberi tenaga.

Wallahualam...

Hubungi saya untuk dapatkan Cinch Tea.

Haniza
0135131481
ID: 1065866

You Might Also Like

0 comments