Cara Tambah Tenaga Agar Tidak Jadi Seperti Agar-Agar

11:40


Assalamualaikum...





Kerja dari jam 8 pagi sampai jam 5 petang memang memenatkan. Nak-nak kalau drive tu jalan tiba-tiba jame! Lagi lah seksa! Seksa batin dan fizikal sebab letih sangat.

Dah redah jame, balik rumah pulak nak kena masak dan uruskan rumah tangga. Tu yang dah kahwin. Kalau yang belum tu, balik rumah mandi terus tidur kot sebab letih sangat. Jadilah makan ke mana.


Punca terlampau letih

Punca utama badan terlalu letih ialah di sebabkan oleh PENUAAN.


Otot-otot kita sudah lemau, jantung pula dah hilang keupayaan untuk mengepam darah dengan cekap. Apa yang berlaku adalah mitokondria, kuasa besar terletak dalam setiap sel-sel, tidak mampu untuk bersaing dengan permintaan tenaga yang di perlukan oleh badan.


Mitokondria ni berada dalam pusat sel kita. Ia berfungsi untuk mengecaskan sel-sel badan supaya sel-sel ini mempunyai tenaga untuk menjalankan fungsinya.

Bila semakin berumur, penghasilan mitokondria sudah berkurangan dalam sel. Akibatnya tenaga sudah kurang dijana.


Ia akan menjadi bertambah buruk bila kita tak cukup rehat. Bila kita terasa letih, sebenarnya itu ialah tanda untuk kita berhenti buat kerja dan berehat. Manusia ni memang perlukan rehat sebab manusia bukannya robot yang boleh berfungsi 24 jam. 


3 Cara mudah untuk kita meningkatkan tenaga 



1.  Bersenam 






Bersenam boleh mengaktifkan mitokondria yang sedia ada dan juga mengaktifkan laluan biokimia yang merangsang pengeluaran yang baru. Hal ini di kenali sebagai biogenesis mitokondria.

Dalam satu kajian terhadap atlit, menunjukkan bahawa otot mereka mempunyai kepekatan mitokondria yang sangat tinggi. Tapi itu untuk atlet, kita yang biasa-biasa ni cukuplah buat senaman biasa secara konsisten untuk merangsang sel-sel otot agar dapat meningkatkan permintaan terhadap tenaga.




2. Kurangkan makan 


Bila kita kurang makan, kuranglah tugas mitokondria atau tenaga untuk hadam makanan dan pengeluaran radikal bebas juga berkurangan.

Ini bukan sahaja meningkatkan kecekapan mitokondria tetapi juga menghidupkan gen SIRT 1 yang meningkatkan fungsi sel.



3. Ambil supplement untuk menambahkan tenaga


Anda bolehlah mengambil makanan tambahan yang boleh meniru kesan positif daripada senaman dan sekatan kalori. 

Salah satu makanan tambahan yang ada ialah resveratrol yang mengaktifkan gen SIRT1. 

Pengaktifan SIRT1 melakukan tindak balas biokimia positif yang menghasilkan fungsi mitokondria dan biogenesis. 

Hasil daripada beberapa kajian mendapati resveratrol menunjukkan kesan positif untuk melindungi daripada penyakit kardiovaskular dan neurodegenerative, meningkatkan antioksidan, mengurangkan keradangan dan melanjutkan jangka hayat serta melambatkan kemerosotan yang berkaitan dengan usia.


Kelebihan Resveratrol yang sangat bagus adalah ianya bukan sahaja meningkatkan biogenesis mitokondria, tetapi juga meningkatkan fungsi sel, mengurangkan radikal bebas, mengurangkan simpanan lemak, meningkatkan jisim otot tanpa lemak, dan melambatkan kemerosotan yang berkaitan dengan usia.


Sebenarnya, sihat ni bermaksud badan kita sihat luar dan dalam. Bukan sihat kat luar jer kat dalam da penyakit.. no no tak nak macam tu tau...


Bila mitokondria sihat, keseluruhan badan kita jugak akan sihat. Kita pun ada lebih banyak tenaga, lebih cergas dan lebih tahan dari diserang pelbagai penyakit.


Vivix adalah supplement terbaik untuk anda. Kerana tidak ada produk dipasaran yang mempunyai 10 kali ganda kehebatan berbanding produk yg mempunyai resveratrol sahaja. Vivix ialah revolusi kepada tonik antioksidan dan antipenuaan yang terbaik didunia dan disokong oleh beribu kajian diseluruh dunia.






Apa kata mereka yang telah mengambil vivix untuk menambahkan tenaga mereka?












































Untuk dapatkan  Set Tenaga hubungi saya...


HANIZA
0135131481
ID: 1065866




You Might Also Like

0 comments