Cara Rawat Cancer Usus Secara Semulajadi

00:23


Assalamualaikum...






Barah atau kanser usus merupakan kanser kedua tertinggi dikalangan kaum lelaki di Malaysia. Kanser usus, jika dirawat pada peringkat awal, boleh meningkatkan kadar kemandirian hidup selama 5 tahun kepada 90% untuk tahap pertama.

Kanser usus, adalah kanser yang mempunyai peluang untuk pulih meskipun berada pada tahap 4 dengan menjalani rawatan yang disarankan.

Kanser usus ialah kaser yang menyerang usus besar.


Apa itu usus besar?


  • Usus besar bermula dari bahagian kanan di namakan 'caecum' sehingga ke rektum.
  • Fungsi usus besar ialah menyerap air supaya najis yang terbentuk tidak berair.
  • Manusia boleh hidup dengan sempurna tanpa mempunyai usus besar berbanding dengan usus kecil yang fungsinya adalah untuk menyerap air, vitamin dan zat-zat makanan.
  • Tetapi manusia tidak boleh hidup tanpa usus kecil.. Usus kecil ni sangat-sangat penting, sehingga boleh ambil alih fungsi usus besar.


Apakah tanda-tanda kanser usus?

  • Najis berdarah. Semasa membuang tu keluar darah bercampur dengan najis. Kadangkala najis berwarna hitam seperti kopi. Ini merupakan tanda-tanda awal barah usus.
  • Sembelit
  • Cirit-birit. Ia merupakan tanda-tanda barah usus sebelah kiri
  • Sembelit diselang seli dengan cirit-birit - ia adalah tanda-tanda barah usus yang hampir tersumbat akan menyebabkan najis keras tidak dapat melalui usus besar.
  • Tidak berak dan kentut, serta muntah. Ini tanda-tanda usus besar sudah mula tersumbat seratus peratus.
  • Hilang selera makan dan berat badan turun
  • Sakit perut di bahagian abdomen
  • Tabiat ke tandas, rasa nak buang air besar, tapi bila ke tandas najis tak keluar.

Bagaimana nak rawat kanser usus??


  • Kebiasaannya pembedahan akan dilakukan untuk memotong usus yang sudah dijangkiti sel Kanser. Ada juga yang memerlukan bag najis untuk mengelakkan jangkitan kuman dibahagian dalam usus.
  • Bag najis. Ada pesakit yang perlu menggunakan selama seumur hidup mereka dan ada juga yang bersifat sementara sahaja terpulang kepada bertapa teruk tahap Kanser mereka.
  • Rawatan susulan seperti kimoterapi dan radioterapi juga dilakukan mengikut saranan doktor. Tapi berapa kali perlu buat kemoterapi tu adalah bergantung pada tahap kesihatan kita.
  • Rawatan semulajadi. Anda juga boleh membuat rawatan semulajadi. Kerana tidal salah jika kita mencuba kaedah semula jadi. Janganlah anda menolak untuk menerima rawatan semula jadi jika ada. Pastikan juga rawatan ITU bersesuaian dan selamat. Saya suka mencadangkan anda mengambil vivix Shaklee yang terbukti berkesan untuk merawat Kanser. Alhamdulillah, ramai pesakit berjaya bebas Dari kanser setelah mengamalkan vivix secara konsisten. Walaupun sebelum tu telah didiagnos kanser tahap 4. Alhamdulillah



Untuk pengetahuan semua, saya juga mempunyai pelanggan yang mengamalkan vivix Shaklee kerana Kanser Payudara. Kalau ada Kanser dan telah disahkan oleh doktor, anda kena cepat-cepat matikan sel Kanser. Kerana sel Kanser boleh merebak dengan cepat. 


Hebatkan vivix? Kuasa Allah siapa tahu? Kita kena berusaha dan jangan cepat mengalah. Jangan mati sebelum ajal! Dan jangan cepat give up kalau doktor tetap kan berapa tahun lagi anda akan hidup.. Jangan cepat mengalah!! Hidup kena teruskan! Kita berusaha sedaya upaya kita. Biar Allah buat kerjaNya.


Bagaimana vivix Shaklee boleh membantu pesakit Kanser?




  • Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam vivix yang telah dirujuk lebih daripada 2000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute of Aging, dan National Cancer Institute. Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik dari sudut pelbagai penyelidikan yang telah dibuat mengenai resveratrol.
  • Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan is menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat Kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindari daripada Kanser malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan.
  • Ini kerana, resveratrol terbukti dapat memperlahankan dan menghentikan tahap tertentu Kanser. 
  • Resveratrol boleh menghalang Kanser melalui beberapa cara iaitu:

1. Ia boleh menyekat penyerapan ekstrogen dan androgen ( tidal kira sama ada sel Kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif).

2. Ia boleh memodulasi ekspresi gen

3. Ia boleh menyebabkan sel Kanser mati melalui penyahselitan.

4. Resveratrol telah dibuktikan efektif melawan pelbagai jenis Kanser. Sama ada pada peringkat menghindar mahupun peringkat rawatan. Kebolehannya menghentikan Kanser berkait rapat dengan kemampuannya membezakan sel Kanser dan sel sihat.

5. Untuk pengetahuan, ubat kemoterapi yang dijalankan oleh pesakit Kanser boleh matikan sel Kanser dan sel sihat dalam masa yang sama. Sebaliknya resveratrol tidak merosakkan sel sihat, tetapi melindungi sel sihat ketika mematikan sel Kanser.

6. Resveratrol berkebolehan untuk menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau menyahaktifkan enzim penting gen, hormon dan kimia tubuh. Kajian menunjukkan reveratrol memberi kesan yang ketara kepada Kanser yang berkaitan dengan gen.

7. Resveratrol juga mengaktifkan gen penumpas tumor dan gen yang menyahtoksik bahsn kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel Kanser berhubung antara satu sama lain.

8. Resveratrol dan poliphenol berkaitannya turut melindungi DNA sel, menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser , serta melawan radiasi bebas dan imflamasi.


Bila kita Di sahkan Oleh doktor yang kita ada Kanser, cepat-cepat cari penawar untuk matikan sel Kanser.


Anda mungkin fikir yang betul ke vivix ni boleh Bantu?? Insyaallah...


Buktinya....


Testimoni vivix Shaklee menyembuhkan Kanser usus











Untuk dapatkan vivix shaklee, hubungi saya:

Haniza
0135131481
ID: 1065866

You Might Also Like

0 comments