Supplement Yang Bukan Sekadar Kalsium

05:15


Dalam banyak-banyak supplement atau makanan tambahan yang saya dah telan jenama shaklee ni, ada satu produk ni saya mesti ambik setiap malam. Sebab saya tak nak menyusahkan diri saya keesokkan hari nya.


Ni gambar terbaru the boys! jalan-jalan kat Muzium Terengganu katanya... hehe


Saya cakap menyusahkan tu bukannya apa. Saya letih or leloh lorat orang ganu, letih tapi tak lah sampai merungut. Letih bekerja, letih jaga rumah, urus rumah dan urus anak. Kekadang anak nak memanjat belakang. Kadang anak nak berdukung.

Mana umi dia sampai tak herot bahu, tak lenguh pinggang dan tangan serta kaki??? Kekadang rasa stress jugak. Saya manusia biasa.

Jadi saya tak nak menyusahkan diri pergi ke tukang urut dan menyusahkan diri sakit pinggang, lenguh-lenguh badan dan lenguh tangan.

Setiap malam, sebelum nak tidur, saya telan sesiap 4 biji OSTEMATRIX. 4 bijik ni dah cukup untuk saya. Tak yah, bancuh susu, tak yah susah-susah minum susu...best!




4 biji Ostematrix sama dengan 4 gelas susu.Jadi pilih telan 4 biji ostematrix dari minum 4 gelas susu huhu




Kalau dulu masa mengandung saya suka telan OSTEMATRIX ni sebab saya sakit pinggang. Baby boy dorang cakap, itu yang sakit sangat pinggang masa mengandung. Baby pulak selalu duduk sebelah.




ni bukan saya. tapi saya memang kerap sakit pinggang masa mengandung. 


Masa mengandung kalsium kena ada lebih 1000mg dalam badan ibu. Sebab sharing kalsium ibu dan anak. Kalau ibu tak cukup kalsium tu lah timbul rasa sakit gigi, sakit pinggang, sakit badan, kejang kaki dan lain-lain lagi.

Dan masa mengandung jugak boleh jadi sembelit dan stress. Tak pun emosi kuat haha...


Di sebabkan saya mengandung saya masih menyusu si Abang, jadi saya decide untuk memilih Ostematrix sebagai supplement untuk kalsium saya.

Sebelum saya decide untuk ambil OSTEMATRIX ni, mestilah saya check kandungan dalam Ostematrix ni...

Kandungan Dalam Ostematrix

  • Kalsium (1000mg) - Sumber semulajadi yang berkonsentari dan mudah di serap
  • Magnesium (400mg) - Bantu mengasimilasikan kalsium kedalam tulang dan menguatkannya
  • Vitamin D (400IU) - Merangsang penyerapan kalsium
  • Boron - Bantu dalam pembinaan kepadatan tulang
  • Mangan, tembaga dan zink - Mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang

Manfaat Ostematrix

  • Membantu dalam pembentukkan tulang dan gigi yang sihat
  • Mengelakkan penyakit Osteoporosis (tulang rapuh)
  • Memulihkan kekejangan, atau cramp dan kebas-kebas
  • Mengurangkan stress
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Melegakan sakit ketika haid
  • Membantu dalam masalah gastrik
  • Penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan merehatkan otot sewaktu kontraksi
  • Mengurangkan risiko praeklampsia
  • Membantu mengurangkan risiko osteoporosis
  • Membantu mengurangkan kebas dan sesemut
  • Membantu melegakan sembelit
  • Membantu dalam masalah sakit tumit, dan pecah-pecah
  • Membantu mengurangkan masalah koestrol
  • Menggalakkan kulit yang cantik
  • Melegakan sendi-sendi 
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Membantu melembutkan najis
  • Membantu mengatasi masalah migrain
  • Membantu masalah buasir
  • Membantu masaah susah tidur
  • Membantu masalah slip disc, sakit belakang
  • Membantu mengurangkan sakit lutut
  • Sumber kalsium untuk, ibu hamil, berpantang dan menyusu.

Untuk dapatkan Ostematrix ni silalah hubungi saya dengan segera.

WASSAP

HANIZA
0135131481
ID: 1065866

You Might Also Like

1 comments