Rahsia Kaki Tak Kejang dan HB Normal Semasa Mengandung Anak Kedua

17:42


Assalamualaikum...

Saya akui... masa mengandung anak pertama, saya mengalami alahan yang sangat teruk sampai nak bawak kerrta pun tak boleh kerana alahan dengan kereta.

Bunyi macam pelik kan... masa tu saya bekerja di Petaling Jaya, rumah sewa pulak di Sijangkang. Memang penat ulang alik. Dengan jame setiap hari. Dah pulak tu mengandung.

Terpaksa berhenti kerja sebab tak sanggup rasanya drive terlalu lama. Berhenti sebab muntah, drive balik. Jadi nak sampai ke office pon lambat.

Saya tak de tenaga, hb saya rendah, air kencing kotor... nasib baik tak de masalaj lain.. cuma alahan saja yang teruk sangat.


Tapi... mengandung anak kedua ni Alhamdulillah... Allah kurniakan saya kesihatan yang baik. Memang saya mengaku, saya risau jugak huhu.

 Tapi, kerisauan saya tu, hilang sebab sejak habis pantang Adam, saya menggunakan set menyusu premium. Jadi saya teruskan sahajalah guna set menyusu tu semasa hamil. Alhamdulillah... saya bertenaga, hb normal, kaki tak kejang setiap malam.

Nasib baik kes saya tak macam kawan saya ni Aya Calo... jom tonton video dia...


Tinggal lagi 6 minggu tu nak bersalin, tapi Hb Aya Calo masih rendah! Cuma 8.7 jer?? Tapi.... selepas 2 minggu.. hb nya naik ke 11.8... sape tak hepy?? Nurse pun terkejut tau!

Saya amalkan SET HAMIL SHAKLEE PREMIUM yang terdiri daripada:


  1. Vitalea dengan zat besi
  2. B-complex dengan acid folic
  3. Ostematrix
  4. Sustained Release Vitamin C
  5. ESP
  6. Omega Guard
Set ni lama jugak nak habiskan... 4 bulan lebih.. banyak sebotol pon. Makan pulak 2 bijik atau sebijik jer.. 

Untuk memastikan yang saya dan baby dalam kandung dan anak pertama dapat vitamin yang saya makan tu, saya pastikan yang vitamin tu mestilah semula jadi dan selamat untuk kami bertiga. Harga bukan lah masalah pada saya masa tu. Sebab saya lebih mementingkan kesihatan saya dan anak-anak.


Fungsi Setiap VItamin Set Hamil


1. Vitalea dengan zat besi


Multivitamin yang dirumus khas untuk topup kekurangan nutrisi dalam tubuh badan kita. Ini kerana makanan yang kita makan tu akan hilang zatnya semasa kita memasakkannya.

Semasa kita mengandung kita mestilah makan makanan yang berkhasiat supaya anak dalam kandungan mendapat faedah bersama.

Kandungan zat besi yang ada dalam vitalea telah membantu hb saya mencapai angka yang normal. Hb normal boleh mengelakkan tumpah darah semasa hendak bersalin.


2. B- complex dengan asid folic


Di perkaya dengan asid folic yang bertindak sebagai sumber tenaga si ibu serta untuk menstabilkan perasaan ibu kerana ia mengandungi vitamin b6.

Kandungan asid folic yang ada dalam b-complex memainkan peranan memastikan saraf bayi kita sihat dan mengelak dari masalah spina bifida


3. Sustained Release Vitamin C


Antioksidan yang penting untuk meningkatkan imuniti ibu dan bayi. Vitamin c jugak mengelakkan ibu dari masalah alahan dan mencantikkan kulit si ibu dan bayi walaupun semasa hamil.


4. Ostematrix


Sumber kalsium utama untuk ibu hamil. Ibu hamil memerlukan kalsium sebanyak 1000-1200mh sehari.  Ostematrix yang diperkaya dengan magnesium dan vitamin D membantu penyerapan secara optimum kalsium ke tulang dan bahagian lain yang memerlukan.

Ostematrix boleh mengelakkan si ibu sakit belakang, sembelit, kejang kaki dan sentiasa bertenaga.


Puan Ainul pengamal Set Hamil seperti saya ^_^ Ketika hamil 7 bulan masih boleh travel dan panjat Candi Borobudur. Hebat kan...


5. ESP


Sumber tenaga tambahan bagi ibu hamil. Ia memberi tenaga segera pada ibu. Esp boleh mengelakkan ibu asyik nak makan dan selalu berlapar. Esp sangat mengenyangkan dan dapat bertahan lapar dengan lamanya. 

Ia protein yang mengandungi 9 asid amino dan ia tak dapat di hasilkan oleh badan kita. 


6. Omega Guard

Minyak ikan terbaik di dunia kerana mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA dan lain-lain lagi yang sangat diperlukan untuk pembentukkan ogak janin kita agar cergas dan cerdas.

Ianya diekstrak dekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk.


Alhamdulillah... bila ambil set hamil ni, saya menjadi bertenaga, cergas dan susu untuk Adam jugak masih ada. Emosi saya jugak sangat stabil. Alahan pon kurang berbanding mengandung anak pertama. Kaki pon tak kejang. Kalau tidak setiap malam suami kena bangun untuk betulkan kaki saya... sakit tau! Hb saya pon normal dan air kencing pun tak kotor. 

Bestkan Set Hamil Shaklee ni... sekali guna, mesti nak guna lagi mengandung lain kali..

Kalau anda rass badan lesu, lemah dan tak bermaya cepat- cepat hubungi saya. Saya akan bimbing ibu-ibu supaya mendapat kecergasan dan kesihatan tubuh badan sama macam saya.

Atau, kalau ibu-ibu berada di area Klang, Banting, Port Klang, Teluk Panglima Garang atau di Bandar Saujana Putra saya boleh hantar terus sampai kerumah.


Jangan lupa hubungi saya...

Pengedar Shaklee Anda,
HANIZA
0135131481
ID: 1065866

You Might Also Like

0 comments