Cara Banyakkan Susu Ibu Cara Islam

11:01


Cara banyakkan air susu mengikut ajaran Islam. Senang sangat. Sambil pam, sambil duduk saja, sambil menyusu, selepas solat atau sambil dok berjalan-jalan kat shopping complex.


1) Niat

Apa pun yang kita buat dalam hidup kita, kita mestilah betulkan niat kita. Niat macam mana? Ape sebab kita nak menyusukan anak kita? Adakah sebab nak menujuk, atau trend orang susukan anak, kita pun sibuk nak susukan anak jugak.

Sebab apa? Sebabnya nak mengikut syariat yang di tetapkan. Iaitu menyusukan anak dengan susu ibu sehingga 2 tahun dan sebab nak anak sihat. Betul tak niat mak-mak semua macam ni???


2) Doa

Doa dulu. Doalah macam mana pun. Doa supaya susu kita cukup untuk anak dan anak kita sihat lepas di susukan.

Ada jugak doa untuk banyakkan susu ibu. Try click sini

"Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku, perbanyakkanlah susu untuk anakku, dan permudahkanlah perjalanan penyusuanku mengikut syariat yang telah engkau tetapkan.. Amin.."


3) Membaca Alquran

Selalulah selepas solat atau ada masa terluang, amalkan surah Al-Hujurat. Banyak sangat-sangat manfaatnya. Baca tafsirannya sekali ya.


4) Ambil supplement

Tujuan supplement yang kita ambik ini supaya kita sentiasa sihat. Islam pun menitikberatkan kesihatan umatnya, Ibu menyusu mestilah sentiasa sihat dan bertenaga.

Bukan senang nak menyusukan anak sampai 2 tahun. Banyak cabaran dan rintangannya. Kalau tak sihat macam mana kita nak produce susu dan pastikan anak kita sihat.

Contohnya supplement Shaklee. Untuk ibu yang menyusu, bolehlah ambil Set Menyusu Shaklee. Dalam set ini, boleh membantu seorang ibu itu cukup nutrisi, bertenaga sepanjang hari, sihat, kuat, air susu banyak, air susu pekat dan anak pun dapat manfaat yang sama sebab dia minum susu ibu dia.




Dalam set menyusu shaklee ada:

a) ESP Shaklee
b) Alfalfa
c) Vitalea
d) B-Complex
e) Ostematrix
f) Vitamin C


Bila semuanya kita dah amalakan, yang paling penting kita ken amalkan supply dan demands. Sebanyak mana permintaan susu oleh anak kita, sebanyakkan tu lah kita kena supplykan.

Selamat menyusukan anak sampai 2 tahun.

Sudah dulu...



Anda mesti menghubungi saya untuk dapatkan Set Menyusu Di atas.

Haniza
ID: 1065866
013-5131-481
UMIADAMFARIS@GMAIL.COM
FB/IG: HANIZA HANI

You Might Also Like

0 comments