Cara Mudah Hilangkan Gastrik

01:51


Assalamualaikum semuanya!

Hari ini Saya nak kongsi sedikit cerita Saya yang dahulunya kerap sangat-sangat mengalami masalah gastrik!


Eh gastrik bukan masalah biasa gaiss! Gastrik juga masalah yang series untuk Kita. Kalau Tak atasi segera boleh menyebabkan ulser perut! Dan macam-macam lah lagi!


Okay Hari ini Saya nak kongsi sikitlah caranya nak atasi gastrik ni.


Gambar saya Dan mentor bisnes saya 😍



Sebelum tu Saya nak cerita dulu sebab apa Saya ni selalunya gastrik dan sejak bila gastrik Ni!


Saya mula gastrik sejak zaman bujang lagi. Pada mulanya Saya nak diet kononnya!


Dietlah sangat-sangat!

Akhirnya gastrik yang Saya dapat!

Rupanya diet Saya Salah! Makanya hampir setiap bulan Saya ambik mc sebab gastrik!


Teruk juga kalau diserang!


Meringkuk lah Saya sebab Tak boleh nak luruskan badan!


Nak diet boleh sebenarnya! Tapi Kita kena step by step Dan jaga pemakanan Kita. Tak boleh main hentam kromo je!..


Memula Saya buntu sangat-sangat macam Mana nak buat? Saya nak diet Tau! Tapi kalau asyik gastrik Dan perut jadi kosong kelautlah diet Saya. Dah gastrik ni Saya terpaksa kerap makan untuk elakkan datang kembali!


Jadi disebabkan atas arahan doctor, doctor suruh Saya kerap makan. Dan make sure biskut Ada dalam handbag Saya!


Ohh my! Biskut banyak2 kalori doctor! How????


Ha doctor cakap itulah caranya untuk elakkan Saya diserang gastrik! Tapi Saya Ni Tak boleh lah nak buat macam tu sebab Saya nak diet!! Please lahhh!!!


Arghhh rasa tekanan pulakk!!


Akhirnya Saya Google jelah!! Cari macam Mana Cara terbaik untuk Saya elak daripada gastrik!


Cara elak gastrik


1. Makan kerap 

Makan kerap ni maksudnya ambik makanan tu dalam kuantiti yang sikit. Contohnya nasi sikit, sayuran, buah Dan protein. 

Lepas tu selang 2 jam makan lagi. Contohnya buah-buahan. 

Lepas tu selang 2 jam lagi. Buah lagi.  Lunch, dinner jangan skip. Kena ambik ikut turutan.  

Jangan ambik kuantiti banyak. Ambik banyak kang menyesal pulak! Hehe



2. Elakkan makan makanan yang berangin

Disebabkan oleh Kita Ni gastrik, sudah tentulah perut Kita selalunya berangin. Dah Tau perut selalunya berangin, janganlah makan makanan yang berangin. Kalau boleh elakkan terus!


3. Minum air halia Dan daun pudina

Golongan yang Ada masalah gastrik Ni memang selalunya perut Ni berangin! Salah satu caranya untuk elak perut berangin Dan menjadi lebih teruk ialah minum air halia Dan daun pudina. Nak sedap lagi campurlah madu!


4. Ambil supplement yang boleh mengurangkan gastrik.








Ok yang ini memang sangat-sangat Saya perlukan 😘 😘 sebabnya boleh Bantu Saya yang Ada masalah gastrik yang teruk ini. 

Ohh rupanya bila Saya Google ramai nya yang cakap esp Shaklee Ni boleh mengurangkan gastrik! Juga peppermint ginger dorang. Ehh kalau macam Ni, Tak payah lah nak bancuh air bagaikan!

Saya beli Dan Cuba!!


Hasilnya perut Saya Makin pulih .Perut Saya dah Tak berangin! Dahlah Tak berangin gastrik yang sebelum ini bagaikan setiap Hari serang, berkurang menjadi seminggu sekali. Itupun kalau Saya skip makan.

 Selepas Saya amalkan esp Dan peppermint ginger ni gastrik Saya berkurangan.

Disebabkan oleh Saya merancang untuk diet, esk dan peppermint Ni memang sangat-sangat membantu Saya.

Ini kerana Bila Saya minum esp di pagi Hari sebelum sarapan, perut Saya jadi kenyang. Kenyang sampai ke petang. Jadi Tak adalah Saya asyik kena makan 2 jam sekali setiap Hari. Cukuplah Saya minum esp sebelum Saya sarapan dan ambik makanan 3 Kali sehari seperti biasa. 


Alhamdulillah sekarang gastrik saya sudah tiada. Dan Saya juga merancang nak turunkan berat badan! So solution nya ialah dengan Cara minum esp Dan makan peppermint ginger setiap Hari. 



Ha... Ni testimoni Saya sendiri Tau! Nak Tau feedback mereka yang dah hilang gastrik?!


Testimoni Gastrik Hilang 










Bulan ni iaitu January 2019 ni.shaklee buat promosi esp Ni. 

Beli 2 dapat diskaun 5%

Beli 6 Percuma 1..


Ngam lah kalau beli 2 botol untuk diri sendiri pun! Beli pun bersebab Kan nak Hilangkan gastrik. Jadi Masa inilah Masa yang terbaik! 


Wasap Saya segera ya! Cepat-cepat beli. Sebab Harga promosi Ni bulan ini sahaja!


HANIZA 
0135131481


Boleb click link Ni je  👇👇 👇

www.wasap.my/60135131481


Atau beli sendiri di laman web shaklee2u..

Saya bagi link nya terus 👇👇👇 click disini ya 👇👇👇👇


Set Gastrik Shaklee




Semoga berjumpa lagi di lain entry... assalamualaikum 😍😍😍😍


You Might Also Like

0 comments