3 Tips Mengurangkan Stretch Mark Hodoh Selepas Bersalin

09:12


Stretch Mark atau pun rekahan kulit atau selulit ini ialah perkara biasa bagi ibu hamil yang bersalin. Saya pun selepas bersalin ada selulit jugak. Tetapi, jangan lah kita risau sampaikan ianya menjadi 1 masalah yang sangat besar untuk kita semua.


gambar : google





Setiap yang terjadi mesti ada penyebabnya. Saya kongsikan 3 tips untuk mengurangkan  Stretch Mark ni sehingga hilang dari pandangan mata anda.


Tips kurangkan stretch mark  


1. Mengambil vitamin B6, Magnesium dan Vitamin C


Kekurangan zat besi juga menyebabkan  Stretch Mark berlaku. Oleh itu banyakkan mengambil sayuran dan buah buahan yang mengandungi  b6, magnesium dan vitamin c. 

Seperti saya, untuk mengurangkan selulit saya, saya ambil vitamin c, b complex yang sememangnya kita tahu vitamin c shaklee boleh menganjalkan kulit kembali dan b complex yang ada b6 boleh membaiki kulit yang rosak.




2. Bersenam

Selepas bersalin, saya memang sibuk nak hilangkan  Stretch Mark saya. Jadi saya memilih bersenam sebagai langkah untuk mempercepatkan lagi usaha saya ini. 

contoh senaman yang saya lakukan ialah, tekan tubi, bangun duduk.



3. Ambil protein


Saya juga mengambil protein untuk menegangkan kulit saya.. Protein ini akan ganti kulit yang bermasalah ke kulit yang baru. Protein yang saya ambil sudah semestinya protein dari shaklee iaitu ESP SHAKLEE. 

Sejak ambil esp shaklee, kulit semakin cerah dan perasan tak anda yang kalau selulit mesti ada garis-garis warna hitam kan? warna yang hitam itu juga kembali cerah dan perut kembali tegang. 

Ambil esp selepas hamil pun bagus juga, pekat susu tau! kulit cantik itu bukan sekadar kita yang kulit cantik, baby sekali.



Dah cukup 3 tips saya hari ini...


Saya tahu, anda semestinya susah hati bila  Stretch Mark ni menghantui hidup anda setiap hari. Jadi apa salahnya anda menggunakan tips yang saya kongsikan ini...



Hubungi saya jika anda nak hilangkan  Stretch Mark anda dan nak ambil set bersalin, berpantang dan menyusu...


HANIZA
0135131481
ID: 1065866






You Might Also Like

4 comments

  1. semoga info ini bermanfaat kepada mereka yang mmemerlukan..

    ReplyDelete
  2. Stretch mark ni memang amik masa untuk hilang. Stress.

    ReplyDelete