Gout Dan Penawarnya

11:18



Assalamualaikum...

Gout adalah sejenis penyakit yang di sebabkan oleh asid urik yang berlebihan di dalam badan.

Asid urik adalah bahan kumuhan yang berasal dari sejenis protein yang di panggil purin. Badan kia membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin). 

Bagi mereka yang menghidap penyakit gout, asid urik yang berlebihan tidak di buang dan ia berkumpul di dalam sendi. 

Sebab bila sakit gout menyerang, ia menyerang bahagian sendi-sendi. 

Zaman dulu kala, penyakit gout boleh menyebabkan kemudaratan dan kecacatan, namun dengan teknologi sekarang yang serba canggih dan dengan kemajuan dalam perubatan, penyakit gout boleh di kawal dan sembuh.

Gout ni, selalu di hadapi oleh golongan lelaki sekitar lingkungan unur 30-an ke 60-an. Namun, kaum wanita jarang kita dengar.

Gout ni boleh di warisi ke? Gout boleh di warisi, namun begitu faktor persekitaran, faktor permakanan dan gaya hidu juga memainkan peranan penting.

Tanda-tanda anda menghidap gout:


  • Sakit melampau  di kawasan ibu jari kaki. Gout biasanya menyerang di kawasan ibu jari kaki. 
  • Demam bersuhu rendah
  • Ibu jari kaki menjadi merah, panas dan bengkak dan tersangat sakit.
  • Sendi yang di serang menjadi sangat berbisa, sampai kalau tersentuh dengan selimut pun terasa sakit kat kaki. Nyilu..
  • Sakit akan menyerang berminggu-minggu, atau berbulan-bulan.
  • Gout juga boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.



Macam Atuk saya, kalau salah makan, ha mulalah seret kaki. Ada sekali tu, saya ke rumah Atuk, Atuk baring jer kat kerusi malas sebab tak larat katanya. Atuk salah makan. Dia makan sayur kacang. 

Kesian.

Pernah saya menangis teresak-esak sebab tak sanggup tengok Atuk sakit macam tu. Masa tu saya masih belajar. Dan saya belum tahu pasal ini. Atuk hanya makan ubat tahan sakit. Dan saya kena marah dengan abang saya sebab menangis. Patutnya saya yang sihat ni, lebih tabah.

Atuk saya dah lama sakit gout. Kalau boleh putarkan masa, saya nak sangat tolong atuk. 

Dan bila Atuk dah tak de, emm....

Okay... Makanan yang tidak boleh di ambil oleh pesakit Gout.

  • Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak-otak
  • Daging cincang
  • Ikan bilis, ikan kembung, ikan sardin
  • Makanan yang bercengkerang seperti kerang, ketam dan udang
  • Sayur-sayuran- asparagus, bunga kobis, cendawan, bayam, sayuran kekacang
  • peanut, beans, peas
  • roti jagung dan bijirin

Oleh sebab gout adalah di sebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan, anda haruslah menggelakkan faktor-faktor yang boleh menambahkan lagi paras asid urik seperti;

  • Menjaga berat badan
  • Mengelakkan minuman keras
  • Mengelakkan mengambil makanan yang mengandungi purin yang tinggi
  • Elakkan makan daging, seafood dan kekacang

Supplement yang boleh di cadangkan untuk pesakit Gout.

Alfalfa Shaklee

Alfalfa Shaklee ialah detox semula jadi. Ia boleh menyingkirkan toksik secara lembut dan perlahan dari badan. Namun begitu, pengambilan Alfalfa mestilah bersama dengan air yang banyak.

Omega Guard

Asid Dokosahesonoik (DHA) dan asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang di temui di dalam ikan laut dalam. Kedua-dua asid ini mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit.


Vivix Shaklee

Melindungi DNA, memperbaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukkan mitochindra di dalam sel, melambatkan pembentukkan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel.




Bagaimana untuk mendapatkan SET  GOUT SHAKLEE ini??

Boleh hubungi saya:

Haniza
ID: 1065866
Wassap/call/sms/telegram
0135131481
umidamfaris@gmail.com


Jom kita baca perkongsian dari mereka yang telah berjaya mengambil Vivix Shaklee sebagai penawarnya.


Testimoni 1



Testimoni 2





Testimoni 3




Testimoni 4






Testimoni 5



Hubungi saya segera supaya anda bebas GOUT!

Haniza
0135131481

You Might Also Like

0 comments