5 Tanda Penyakit Gout Yang Anda Perlu Ketahui

12:06


Penyakit Gout ialah di sebabkan oleh asid urik yang berlebihan di dalam badan. Asid urik ini adalah bahan kumuh yang berasal dari sejenis protien yang di panggil purin. Badan manusia akan membuang bahan kumuhan melalui pembuangan air kecil (urin).

Bagi pesakit gout, asid urik atau bahan kumuhan ini tidak dapat di buang, jadi ia akan berada di kawasan-kawasan sendi. Biasanya ia akan menyerang ibu jari kaki, tetatpi boleh jadi juga akan menyerang kawasan sendi yang lain. Seperti, belakang kaki, buku lali, lutut, pergelangan tangan, siku dan jari.

Dengan kemudahan teknologi moden sekarang penyakit gout boleh di atasi dan pulih.


7 tanda-tanda penyakit gout jika ia menyerang anda:
  1. Penyakit gout akan menyerang ibu jari kaki. Ibu jari kaki akan jari bengkak, merah dan sakit yang teramat sangat. Sampaikan masa sakit tu tak yah bergerak. 
  2. Serangan akan berlaku secara tiba-tiba atau kalau salah makan sikit terus akan berasa sakit tu. Dan akan menyerang berhari-hari atau makan minggu. 
  3. Penyakit Gout selalunya menyerang golongan lelaki yang berusia 30-an. Namun begitu, pada masa kini, penyakit gout tidak kenal umur. Umur 20an pun boleh terkena gout. Golongan wanita juga boleh mendapat sakit gout apabila mereka sudah putus haid. Faktor keturunan juga adaah salah satu penyebab mendapat gout.
  4. Gout boleh menyerang sendi-sendi lain juga seperti buku lali, lutut, pergelangan kaki, pergelangan tangan dan jari. 
  5. Kawasan sendi yang menyerang akan menjadi bisa sehingga jika tersentuh atau bergeser dengan selimut pun boleh rasa perit.


Suplement yang boleh di ambil untuk menghilangkan dan mengurangkan sakit gout.


* Vivix Shaklee

Melindungi DNA, memperbaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukkan mitokondria di dalam sel, melambatkan pembentukkan protein AGE yang menyebabkan kerosakkan sel.

* Alfalfa Shaklee

Menyingkirkan toksin secara lembut dari badan. Namun begitu perlu mengambil air yang banyak untuk keberkesanan proses detoxnya.

* Performance Drink

Memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelak dehidrasi. Pesakit gout perlu minum air yang banyak untuk proses perkumuhan asid urik.

* Omega Guard

Pengambilan omega guard sangat penting untuk pesakit yang mengalami masalah gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelak inflamasi sakit-sakit di bahagian sendi pesakit. ini sebagai langkah berjaga-jaga untuk elakka sakit menjadi lebih teruk.


Sekiranya anda inginkan cara yang lebih cepat dan mujarab untuk mengurangkan simptom gout, anda bolehlah hubungi saya untuk dapatkan vivix shaklee dengan segera. Ramai yang telah mengakui keberkesanannya. Kalau dulu salah makan sikit sakit boleh menyerang kini tidak lagi seteah adanya Vivix Shaklee.

Ikuti Testimoni mereka yang telah berjaya:











Hubungi saya segera:


Haniza
ID: 1065866
wassap/call/sms/telegram: 0135131481
email: umiadamfaris@gmal.com
fb: Haniza Hani
ig: Haniza Hani


You Might Also Like

3 comments

  1. Mcm dah bacalah entri ni...
    Mintak dijauhkan kena gaot....pernah tengok ofismate dulu kena...kesian nak jalan pun terdengkut dengkut...

    ReplyDelete
  2. Mcm dah bacalah entri ni...
    Mintak dijauhkan kena gaot....pernah tengok ofismate dulu kena...kesian nak jalan pun terdengkut dengkut...

    ReplyDelete
  3. Bos kat opis tu semua masalah ni.
    Nak jalan susah :-(
    Tak makan vitamin ler tu...

    ReplyDelete