Kisah Cinta Pandang Pertama Seorang Ibu

07:08



Perjalanan ke rumah sahabatku Jah, mengambil masa selama setengah jam perjalanan. Tu pun kalau tak jame. Kalau jame mesti lebih lama. Hari tu, sesaja jer rasa nak berjalan. Nak pergi tengok baby Jah. Dan Jah pun dah lama aku tak jumpa.

Sampai jer depan rumah, aku tekan loceng dan terus bagi salam. Bibik Jah buka pintu, dia sengeh jer dan tunjuk gigi putih dia dan mintak aku masuk. Aku balas jer sengehan bibik Jah tu. Dalam hati, wow putihnya gigi hehe..

Masuk jer rumah, aku dengar suara Jah dok agah baby dia. Aku pun carik lah suara dorang tu. Hish awat yang dok dengar suara saja.

Aku tunggu jelah kat ruang tamu, yelah takkan aku nak masuk dalam bilik Jah kan. 5 minit aku tunggu baru Jah keluar. Rupanya tadi Jah tengah mandikan baby dia. La ni dah wangi.

Sebenarnya memang aku tercengang pun! Serius! Sampai mulut aku ternganga kot. Jah dulu bukannya putih sangat. Dulu dia kuning langsat haha Sekarang?? Kulit Jah cerah. Memang cerah dari dulu.

Aku tanya Jah, macam mana boleh cerah lagu tu? Baby dia minum susu apa? Dia cakap dengan bangganya minum susu dia jer. Baby dia putih melepak. Dia cakap sebab dia amalkan soya baby jadi puteh lagu tu.

Aku pun jadi excited tengok perubahan dia. Jah cakap, dah lama dia ambik soya tu, sejak baby dalam perut dia minum soya tu.

Balik rumah, aku tak senang duduk. Nak tidur tak boleh, nak baring tak boleh. Rasa penat balik dari rumah Jah tadi, tapi tak boleh nak lelapkan mata. Asyik dok teringat yang Jah cerita pasal soya tu dan dok terbayang kulit depa. Kulit baby dia, puteh melepak. Jah pun makin puteh. Jah tu bukannya puteh pun.

Laki aku perasanlah sebab sejak aku balik dari rumah Jah, aku tak senang duduk. Langsung tak boleh duduk. Aku gelisah!

Laki aku: Ni awatlah sayang dok kehulu kehilir kehulu kehilir? Ling nak baca paper pun tak senang. Baby meragam ka apa? Meh dok sini.
Sambil dia tepuk sofa, suh aku dok sebelah dia.


Aku: Ling, tau dok? Tadi masa b pi umah Jah,  anak dia puteh gila. Macam tepek bedak tu. Puteh gebu-gebu. Anak dia pun montel. B ingat dia minum susu mahai ja apa ka, rupanya isap susu dia. Ni si Jah pon kulit dia cerah, tak macam dulu. Dulu masa jumpa kulit dia kusam ja. Ni nampak sangat perubahan dia. Dia minum air soya. Dia habaq minum dari baby dalam perut,.

Laki aku: Tu ka? Pi lah mintak dia order, mana nak tau sok-sok baby kita keluar puteh melepak macam tu.

Laki aku bagi greenlight, pa lagi? Aku teruih call Jah suh dia beli hat aku. Aku dah tak sabar giila dah ni. 

Dapat ja sebotol, aku teruih p bancuh. Jah habaq kat aku cara nak bancuh.

1. Bukak pelan-pelan penutup tu. Takut sepah. Sebab banyak lam botol tu.

2. Bubuh 2 sudu ja. Masukkan air sejuk atau suam kalau nak minum suam. Tara aku panas-panas ni, aku suka minum sejuk.

3. Kalau hang tak mau kacau, blend ja. Hang minum susu kan? Ha blend sekali dengan susu.

4. Minum dengan nikmatnya. Pejam mata weh hahaha sambil tu hang ingatlah kisah-kisah cinta hang dengan laki hang dulu.
Hahaha.... kami gelak sama-sama.

Jah ada jugak kongsi resepi nak bancuh ESP ni

Campur milo
Campur anggur
campur susu
badam
fresh oren
bandum
sunquid


Aku paling suka campur dengan sunquid, sedapnya.


Tibalah masa yang aku dan sang suami tunggu. Anak no 3 ni tau. Anak no 3 ni aku pantang sediri ja kat rumah. Lagipun dah ada pengalaman sikitkan. 

Masa berpantang tu aku tak dak lah dok sakit kepala macam berpantang dulu, tak de pulak pulak badan rasa berangin dan tak de pulak lenguh-lenguh dan sembelit. 

Rasa sehat, nak buat kerja rumah masa berpantang ni pon okay ja. Yalah dah pantanh sorang, boleh buat sesuka hati ja lah.

Baby aku???

Tu asyik tidoq ja. Nak main pun tak dan. Haha...  sebab apa baby aku asyik tido ja?

sebab susu aku lebih pekat, dia cepat kenyang. dan yang paling aku tak tahan aku selalu kena tukar baju, baju aku selalu lenjun. susu aku banyak sangat. 

Aku lak, makin susut badan. Ramai orang tegur badan aku dah makin susut dan kulit aku makin cerah.

Aku sentiasa bertenaga untuk menjaga anak-anak dan suami aku.

Korang jangan jeles tau! kalau korang jeles, p beli ESP SHAKLEE sekarang kat no ni:

Haniza
0135131481
ID 1065866
umiadamfaris@gmail.com


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


kisah dia atas adalah Adaptasi dari kisah Testimoni di bawah.

selamat membaca. 

*__*


You Might Also Like

0 comments