Cara Kawal Paras Gula Dalam Darah

18:44

Bagaimana cara mengawal gula dalam darah?


1. Mengambil ubat doktor secara berterusan

Pengambilan ubat mestilah dengan nasihat doktor. Ubat yang diberi oleh doktor sudah mengambil kira keperluan badan daripada terkena komplikasi diabetes dan menyembuhkan sakit yang di alami.


2. Suntikan Insulin

Suntikan insulin akan diberi jika pesakit didapati tidak dapat mengawal gula dalam darah dengan sendirinya. Suntikan ini berfungsi untuk membantu menormalkan kembali paras gula yang tinggi di dalam darah selepas seseorang itu makan kerana bekalan insulin yang mencukupi untuk melakukan fungsinya.


3. Lakukan aktiviti kecergasan


Anda bolehlah melakukan aktiviti sihat seperti berbasikal, berjogging, bermain badminton, dan lain-lain lagi. Ianya bagus di amalkan selain badan menjadi cergas dan sihat serta dapat mengawal gula dalam darah.

Apabila kita bersenam, sel badan kita merangsang rembesan insulin dengan lebih banyak. Oleh itu, insulin dapat menukar gula dalam darah menjadi tenaga semasa aktiviti fizikal.



4. Kawal pemakanan


Pesakit perlulah mengawal pemakanan. Dan makan makanan yang seimbang. Juga mengurangkan makanan yang bergula. Pesakit juga digalakkann untuk menukar kepada makanan yang rendah nilai indeks glisemik. Seperti soya esp shaklee . 

Semakin rendah glisemik indeks maka semakin rendah juga paras gula meningkat dalam darah, maka lebih selamat untuk orang yang ada kencing manis untuk mengawal gula dalam darah mereka pada tahap yang normal.



Cara mengawal gula dalam darah dengan vivix shaklee


Vivix Shaklee adalah suatu minuman kesihatan yang diilhamkan oleh syarikat supplemen semulajadi no 1 di dunia. Ia adalah campuran botani yang menggabungkan 4 jenis tumbuhan yang sangat hebat dengan kandungan antioksidan nya yang sangat tinggi. Sumber antioksidan dalam vivix ialah polifenol dan resveratrol, yang mana keduanya memiliki kuasa antioksidan yang sangat-sangat tinggi.



Kebaikan Antioksidan dalam Vivix


Antioksidan secara umumnya dapat melindungi sel-sel tubuh kita daripada serangan radikal bebas yang merbahaya. Serangan radikal bebas biasanya akan menyebabkan kerosakkan sel dan badan menjadi kurang sihat. 

Dengan kandungan antioksidan yang tinggi dalam vivix, maka ia adalah minuman kesihatan yang sangat bagus untuk memelihara kesihatan sesorang.




Bagaimana mengawal gula dalam darah dengan vivix?








Cara mengawal gula dalam darah dengan vivix



Terdapat 5 cara bagaimana vivix boleh membantu mengawal gula dalam darah seseorang.

Di dalam vivix, ada kandungan antioksidan yang diberi nama resveratrol. Mengikut satu kajian, ada 5 kebaikan resveratrol ini yang boleh membantu mengawal gula dalam darah.



1. Membaiki homeostasis glukosa


Homeostasis bermaksud kawal atur. Vivix dengan kandungan resveratrolnya dapat membaiki keseimbangan kawal atur glukosa daan darah. 

Paras gula dalam darah yang tinggi mungkin juga disebabkan oleh sistem homeostatis yang terganggu, makan resveratrol mempunyai khasiat untuk memperbaiki kawal atur glukosa ini. 



2. Merendahkan rintangan insulin


Rintangan insulin yang tinggi menyebabkan gula dalam darah tidak dapat ditukar menjadi tenaga atau direndahkan ke paras normal kerana keupayaan tindakan insulin yang terbatas. 

Resveratrol berupaya merendahkan rintangan insulin. Insulin lebih cekap dan dapat mengawal aras gula dalam darah ke tahap normal.



3. Melindungi sel B pankreas


Sel B pada organ pankreas adalah tempat dimana insulin dirembeskan. Resveratrol mengurangkan keradangan pada sel tersebut seterusnya melindungi selnya supaya hormone insulin dapat berfungsi dengan baik semula.



4. Memperbaiki rembesan insulin


Bagi pesakit kencing mani type II, rembesan insulin dalam badan mereka sama ada kurang atau tidak cekap dalam mengawal paras gula dalam darah. Rembesan insulin yang kurang ini dapat dibaiki dengan pengambilan Vivix yang kaya dengan resveratrolnya.



5. Melancarkan proses metabolisme dalam badan


Vivix bukanlah ubat, tetali ia adalah minuman kesihatan yang menyihatkan. Pengambilannya sama juga  dengan makanan berkhasiat anda yang lain cuma ia lebih kepada khasiat polifenol dan reveratrol yang dimilikinya. Oleh itu, segala kebaikan antioksidan yang memelihara kesihatan ini dapat anda nikmati cuma dalam sebotol vivix.


Testimoni Vivix  Turunkan Gula Dalam Darah



















Hubungi Saya untuk dapatkan Vivix Shaklee Promosi Ogos 2018





Haniza
0135131481




You Might Also Like

0 comments