3 Tips Cara Banyakkan Susu Badan Dengan Cepat

22:43


Assalamualaikum

Hari ini saya nak berkongsi 5 tips untuk banyakkan air susu badan. Insyaallah dengan pengelaman yang menyusu selama 3 tahun setengah anak kedua, Saya harap dapat membantu ibu-ibu yang nak banyakkan air susu.


Cara banyakkan susu badan




1. Menyusu 2 jam sekali / Pam 2 jam sekali


Kaedah ini amat sesuai untuk ibu-ibu yang nak cepat banyakkan air susu badan. Ianya seperti meniru bayi Kita yang menyusu badan. Semakin kerap Kita susukan badan, Kita akan set payudara Kita untuk produce susu. Makin kerap demand Makin banyaklah susu akan disupply.


Dirumah Kita menyusu dengan kerap iaitu 2 jam sekali. Begitu juga di Pejabat, baby tiada dengan Kita tapi Kita Pam 2 jam sekali sebab nak set demand. Jangan buat sekali sahaja. Buat setiap Hari Dan bersabar.












2. Tandem pumping



Ia bertujuan nak meniru demand anak Kita juga. Tetapi yang ini demand baby kembar. Cara ini sangat-sangat berkesan.

Caranya jika sedang menyusukan anak, ambil Pam Dan Pam lah Sebelah yang anak Tak menyusu itu.

Adakah anda perasan yang bila anda Pam Sebelah atau menyusu Sebelah, susu belah payudara yang tidak Pam juga keluar susu??? Rugi kan. Jadi baik Pam. Set kan demand juga. Di Pejabat, gunakan double Pam atau kalau guna Pam jenis single, Pam kanan, perahlah belah kiri. Ingat, jangan buat sekali. Buat berkali-kali sampai berkesan.







3. Power pumping


Power pumping ialah Pam selama satu jam tanpa berhenti.

Cara nak buat power pumping ialah:

Double Pam:

Pam 20 minit.

Rehat 5 minit

Pam 10 minit

Rehat 5 minit

Pam 10 minit

Rehat 5 minit

Pam 10 minit

Rehat 5 minit

Pam 10 minit

Rehat 5 minit

Siap simpan susu Dan pam.


Pam single:

Kanan 10 minit, tukar Kiri pula 10 minit. Berlarutan selama sejam.


Ingat power pumping ni Tak boleh dibuat setiap Hari. Selang sehari bolehlah buat.atau hujung minggu.

Untuk lebih effective, buat power pumping waktu malam. Jika semasa tengah buat power pumping, anak nak menyusu bagi sahaja. Lepas tu sambung Pam kembali.



Itulah caranya untuk banyakkan air susu dengan cepat. Cara ini juga saya praktikkan sepanjang saya menyusukan anak saya. Alhamdulillah sangat-sangat berkesan dan alhamdulillah dapat juga menyusukan anak kedua sampai 3 tahun lebih. Alhamdulillah.




Selain 2 tips atau cara di atas, saya juga mengamalkan pengambilan supplement supaya badan saya cukup nutrisi, bertenaga, susu maintain dan dapat supply untuk anak saya.


Supplement Untuk Ibu Menyusu


Saya amalkan sepanjang tempoh menyusu anak saya. Saya dapati banyak sangat perbezaan sebelum dan selepas mengamalkan supplement.


Ini kerana sebelum saya mengamalkan supplement badan saya selalu letih, tak bertenaga, kadang-kadang emosi ok, kadang-kadang moody. Kalau datang angin tak baik haishh susah nak cakap. Yelah saya penat. Tidur tak cukup. Kerja pula tu. Bila balik kerja, kena jaga anak pulak. Nak kena menyusu, nak kena masak dan uruskan rumah. Letih sangat-sangat.


Jadi saya ambil keputusan untuk ambil supplement untuk ibu menyusu.

Antaranya ialah:







  • ESP 
  • VITAMIN C SHAKLEE
  • ALFALFA COMPLEX
  • OSTEMATRIX
  • B COMPLEX
  • VITALEA

Kesan selepas mengambil supplement shaklee sepanjang menyusu badan


  • susu saya menjadi lebih kuantitinyaa dari biasa
  • susu jadi lebih pekat
  • badan sentiasa bertenaga
  • tak ada lagi rasa terbeban perasaan ni. sentiasa rasa tenang je walaupun selalu banyak kerja di pejabat.
  • saya jarang demam atau tak sihat
  • kulit saya dan baby pun cantik
  • tona kulit sekata
  • masalah sakit belakang hilang
  • selera makan pun tak maca sebelum ambil supplement. kalau sebelum ambil supplement asyik rasa lapar, tapi dengan adanya esp dalam set ini, rasa lapar kurang dan dapat bertahan sampai ke waktu makan tengah hari. alhamdulillah bolehlah jaga badan juga.





Jika anda, ibu menyusu yang dah hampir putus harapan sebab susu dah berkurang. Atau dah buat macam-macam cara tapi susu tetap sikit, anda bolehlah mencuba tips di atas dan amalkan supplement yang saya nyatakan tadi.


Untuk dapatkan supplement untuk ibu menyusu bolehlah hubungi saya.

Haniza
0135131481

















You Might Also Like

0 comments