Cara Menggelakkan Sembelit Semasa Berpantang Sebab Takut Jahitan Koyak.

10:54






Salam semua :)

Al kisah, kalau berpantang, memang susah kan nak membuang air besar. Saya sendiri masa anak pertama takut nak membuang siap mak suruh bersimpuh hehe. Kalau di rumah bolehlah bersimpuh-simpuh ala-ala hado. Kat Hospital, nak bersimpuh kat toilet tu? Nak di jadikan cerita anak sulung admit pulak di Hospital kat Kampung masa 4 hari di lahirkan sebab kuning.

Kalau baby masuk hospital, mak pun kena turut serta sebab nanti senang baby nak menyusu. Ok lah macam tu. Time nak pergi toilet aduhaiii sekali toiletnya berbau dan kotor. Tak paham jugak macam mana boleh kotor. Hospital okey.

Susahnya nak membuang siap kena berdiri. Sabar jela. Takut. Takut sebab jahitan terbuka atau tetas. Siapa tak takut. Maklumlah anak pertama baru. Bila keluar dari bilik air muka akan menjadi kelat. Suami saya akan kesian kan saya hahaha.


Tapi lepas beranak kali kedua, saya ambil Shaklee sepenuhnya dari mengandung sampailah melahirkan dan sampailah ke hari ini. Shaklee tetap di hati.

Masa berpantang, saya tetap ambil Alfalfa dan Ostematrix. Kedua-duanya untuk memberi tenaga kepada saya supaya tak penat masa berpantang. Dan yang paling penting, tak sembelit. Lancar jer.

Mak saya siap beli tandas duduk. Thanks mak! Duduk terus buang. Dannn emm nanti kalaulah ada baby lagi :)
Emmm


Jom layan video ni kalau anda semua tak nak sembelit semasa berpantang.




 
 
Hubungi Saya Segera:
 
Haniza
0135131481
ID 1065866

You Might Also Like

2 comments

  1. memang banyak sangat kesusahan yang dialami oleh ibu semasa melahirkan patutlah bila anak wajib berbakti kepada ibunya dengan sepenuh hati

    ReplyDelete
  2. selamat menggunakan produk ni bagi yg ada masalah sembelit ni. masalah biasa bagi perempuan yg baru bersalin

    ReplyDelete