Cara Hilangkan Gastrik Dengan Cepat

23:22

Entry kali ini saya nak berkongsi cerita mengenai gastrik. Gastrik bukanlah satu penyakit yang boleh dijangka. Ia bukanlah sakit perut biasa.

Kadang gastrik menyerang tanpa tanda. Tapi yang pasti, kalau selalu skip makan, anda sengaja mencari masalah. Ini kerana gastrik serang manusia yang suka skip makan, malas makan, diet tak betul, suka-suka makan, suka-suka tak nak makan. Kalau anda mempunyai sikap seperti diatas, tolong hentikan sebab anda akan berdepan dengan masalah gastrik.








Jom kita tengok, tanda-tanda seseorang itu ken gastrik.


Tanda Gastrik

  1. Sakit perut pada bahagian atas perut atau abdomen, atau pedih ulu hati.
  2. Rasa senak, berangin dan pedih perut.
  3. Rasa tak selesa dan kembung perut
  4. Sendawa tak berhenti atau berulangkali
  5. Kerap kentut selepas makan
  6. Rasa mual,loya dan muntah
  7. Berat badan mula turun (gastrik kronik)
  8. Najis berwarna hitam seperti warna tar jalan dan muntah yang mengandungi darah (gastrik kronik)
  9. Hilang selera makan
  10. Berat badan turun (gastrik kronik)


Bagaimana mencegah gastrik?


Bila dah jumpa doktor dan doktor sahkan anda menghadapi masalah gastrik, anda perlu membuat beberapa perkara dibawah dan jangan ulangi sikap buruk anda yang suka skip makan.


  1. Makan mengikut waktu - sarapan, makan tengah hari dan makan malam.
  2. Elakkan makan makanan ringan, jeruk kering atau jeruk basah.
  3. Elakkan minum minuman keras atau beralkohol atau minuman bergas.
  4. Elakkan mengambil makanan yang bercuka dan makanan yang pedas-pedas.
  5. Cuba ambik ESP Shaklee setiap pagi sebelum anda memulakan aktiviti anda di waktu pagi. Esp boleh menahan diri kita yang kerap lapar, atau kena makan secara on time



Pengalaman sebagai pesakit gastrik kronik








Sebaiknya hindari lah gastrik ni. Sebab kalau gastrik ni berlarutan dan kita ni membiarkan sahaja masalah kita, akhirnya akan menyebabkan kanser perut.


Jika anda, dah memang disahkan mengalami gastrik oleh doktor, anda bolehlah mencuba alternatif lain untuk masalah gastrik anda.


Anda bolehlah mencuba ESP Shaklee yang sememangnya sangat membantu mereka yang pernah mengalami gastrik.


Malahan saya sendiri ada gastrik dan pulih dengan ESP Shaklee. Alhamdulillah...


Bukan saya sahaja yang sembuh dari gastrik selepas ambil esp, tapi mereka juga.



Testimoni Gastrik
























Macam saya kan, dah puas mencari penawar kepada masalah gastrik saya. Akhirnya saya menemui ESP SHAKLEE...


Seronok tau bila masalah kesihatan kita dapat diselesaikan. 


Dan.... sebelum menjadi kronik, baiklah bertindak dengan cepat!


Hubungi saya untuk dapatkan ESP SHAKLEE....




PENGEDAR SHAKLEE MALAYSIA,

HANIZA
0135131481



Atau boleh dapatkan ESP SHAKLEE dengan membeli terus di gambar dibawah.


 esell





Semoga bermanfaat!








You Might Also Like

1 comments

  1. saya mengalami gastrik angin...
    terima kasih ..banyak membantu

    ReplyDelete