Cara Elak Rambut Gugur Yang Sangat Mudah

00:36


Masa sebelum mengandung, rambut saya kurang gugur. Tapi selepas saya lahirkan anak pertama, rambut asyik gugur. Kalau mandi tu boleh tengok banyak sangat rambut kat lantai. Bila sikat lagi lah banyak!







Masa saya berpantang tu teruk sangat rambut gugur. Macam berpenyakit lah pulak! Padahal tak!


Saya juga mencuba beberapa tips di bawah untuk mengelakkan rambut saya terus menerus gugur. Rambut gugur ni rimas tau! Tips saya ni, anda boleh praktikkan semasa di rumah atau di mana-mana anda berada.


Tips Rawatan Rambut Gugur



1. Cuci rambut dengan air sejuk

Air sejuk boleh membantu penyerapan vitamin dari syampu ke dalam folikel rambut dengan lebih baik. Rambut akan menjadi lebih sihat dan bersinar selepas di cuci dengan air sejuk.



2. Perah rambut dengan tangan 

Selepas mandi, perahlah rambut yang basah dengan menggunakan tangan. Kemudian barulah menggunakan tuala mandi. Lap dengan perlahan-lahan



3. Jangan lilit kepala dengan tuala

Anda tak perlulah melilit kepala anda dengan tangan. Tapi lepas lah rambut  dan biarkan ia kering sendiri. Dan jangan sesekali menggunakan pengering rambut untuk keringkan rambut kerana ia akan menyebabkan rambut anda lebih bermasalah.


4. Elakkan menyikat rambut semasa rambut sedang basah


Anda perlulah biarkan dahulu rambut anda kering terlebih dahulu sebelum menyikatnya. Ini di sebabkan oleh, rabut lebih fragile dan rambut yang basah, bila di sikat lagi mudah nak tertanggal



5. Elakkan mengikat rambut semasa rambut sedang basah. 

Mengikat rambut basah-basah bukan sahaja menyebabkan rambut menjadi senang gugur malahan boleh menyebabkan rambut berbuah.


6. Pilih sikat yang betul semasa menyikat rambut

Saya cadangkan anda menggunakan sikat jarang berbanding rapat. Yelah kalau guna sikat yang rapat, boleh menyebabkan rambut kusut menjadi gugur dan menyakitkan kepala sendiri


7. Minyakkan rambut


Kadang-kadang rambut kita terlalu kering. Bila kering nak sikat pun susah. Bila dah susah, mulalah tertarik-tarik rambut dan sampai menyebabkan rambut kering ni gugur. Jadi apa salahnya minyakkan rambut sedikit bagi memudahkan anda menyikat rambut.



8. Penjagaan rambut semasa berhijab

Jika yang Islam, wajib berhijab. Kena pakai tudung. Yelah untuk tutup aurat. Takkan di sebabkan rambut basah, terus tak nak pakai tudung. Jadi untuk mengelakkan rambut gugur semasa memakai tudung, jangan basahkan rambut semasa mandi.

Maksudnya di sini. Kalau kena pakai tudung waktu pagi. Janganlah cuci rambut waktu pagi cucilah sebelah malam. Tetapi atas sebab-sebab tertentu, anda juga mungkin terpaksa membasah rambutkan, oleh itu pastikan rambut kering dahulu baru pakai tudung. 





Tonton video ini dulu ya...







Mengapa anda perlukan ESP untuk masalah rambut gugur anda?


ESP Shaklee ialah PROTEIN.



  • Protein ialah bahan utama dalam pembentukkan plbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia.

  • Ia juga merangsang fungsi psikologi.Maka setiap organ dalam badan kita perlukan protein. 

  • Kekurangan protein menyebabkan kelemahan pada sistem imun untuk melawan penyakit dalam badan, masalah lebihan air dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, rambut gugur, membantukan pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.






Mereka yang telah mengamalkan ESP SHAKLEE untuk masalah rambut gugur




Testimoni Rambut Gugur







Anda bolehlah hubungi saya untuk melebat, menguatkan rambut anda kembali. Harga 1 tong ESP SHAKLEE tak sampai beribu-ribu....


Pengedar Shaklee Malaysia,

Haniza
0135131481



atau.......



Jika anda rasa, anda nak beli sendiri ESP SHAKLEE, boleh-boleh, click pada gambar di bawah ya...








Semoga Bermanfaat!!

You Might Also Like

0 comments