5 Cara Untuk Banyakkan Air Susu Ibu Untuk Newbie

17:43

Menyusukan anak bukanlah perkara yang sangat senang. Masa mengandungkan anak pertama, saya ingat senang je Menyusu ni.

Saya ingat bila bersalin sahaja terus ada susu. Sampaikan saya langsung tak belajar mengenai penyusuan pun. Dan langsung tak ada ilmu penyusuan.

Akhirnya saya kecundang bila Habis berpantang. Bila Habis Pantang baru saya sibukkan diri mencari ilmu.


Saya nak kongsikan dengan anda semua cara yang saya terpaksa guna bila saya langsung tak ada stock untuk anak saya yang pertama.

Anak pertama Saya 😘



Cara banyakkan susu badan


1. Menyusu tengah Malam

Anak saya yang sulung, setiap Hari tidur lewat masa dia bayi. Pukul 1 atau 2 pagi. 

Apa yang saya praktikkan ialah, menyusu anak waktu tengah malam. Anak saya suka main waktu malam. Leka main sampai menyusu pun dia lupa.

Tapi disebabkan saya nak susu Saya banyak balik. Saya paksa dia menyusu.



2. Tandem

Masa tengah malam, Saya memang tandem. Caranya anak belah Kanan, Saya Pam belah Kiri. Agak susah jugak pada mulanya. Tapi bila dah biasa, senang je semuanya.

Kalau boleh guna Pam manual je. Senang sikit.


3. Pam sebelum Dan selepas menyusu

Sebelum Saya nak susukan anak. Saya masuk dulu Pam susu. Memang mula-mula tu susu Tak Ada. Setitik pun Tak keluar. Sebab bila Kita Kat rumah dengan anak, anak asyik isap kan.

Sekarang Cara ini supaya, Kita bagi signal Kat breast Kita yang Kita nak susu banyak sentiasa. Kena sentiasa Ada.

Buat dalam 5 minit Kanan, 5 minit Kiri sebelum menyusu anak. Kemudian pergilah susukan anak. Lepas siap menyusu Kita Pam sampai habis. 5 minit 5 minit juga.



4. Minum air suam sebelum Dan selepas pam

Dah namanya susu bersifat air atau cecair..mesti Kawan nya air kan.. Saya kerap minum air sekerapnya.

Tapi, kalau nak mula menyusu atau Pam susu Saya Alan minum air suam segelas.

Bagi Saya, susu akan lebih banyak kalau minum air suam. Kalau minum air sejuk tu bahaya. Boleh stop susu.


Lepas minum air suam, Saya pun pam susu Dan selepas pam, minum lagi segelas air suam.


5. Ambil supplement


Bagi Saya, ambil supplent ni sangat membantu Saya. Saya ambik 1 set set menyusu shaklee. Bukan apa, bolehlah Bantu Saya bagi sentiasa bertenaga, Tak stress, susu pekat, Tak sakit pinggang, susu banyak.

Ia saling memerlukan.

Kalau anda kata, Tak perlu supplement sepanjang Menyusu. Larat ke Kita nak menyusu anak lepas tu lemau Kat tempat keje.


Dapat anak yang suka berjaga macam Saya. Masak la sorang-sorang. Jadi panda setiap Hari. Huhu


Kebaikan set menyusu shaklee


- susu banyak sangat
- susu pekat Dan baby cepat kenyang
- Tak stress sepanjang Menyusu anak
- badan sentiasa segar walaupun berjaga malam
- Tak sembelit
- hilang lenguh-lenguh badan Dan pinggang
- Dapat kawal pemakanan Dan berat badan
- susu sentiasa Ada untuk anak
- kulit baby Dan saya sama-sama cantik Dan gebu
- imuniti badan sentiasa kuat
- Dapat pakej sentiasa cantik kulit 


Kalau anda rasa supplement Tak perlu sepanjang menyusukan anak, anda mungkin nak sedapkan hati. 




Hubungi Saya untuk dapatkan set menyusu shaklee

Haniza
0135131481
ID: 1065866

You Might Also Like

0 comments