Berat Tetap Naik Walaupun Diet

10:53

Saya Dah Jaga Makan, Tapi Badan Tetap Naik

Biasa tak dengar dialog di atas? Ramai orang masih dalam denial state.

--Saya tak makan banyak.
--Saya dah diet.
--Saya tak makan benda manis-manis.

Tapi saya tetap gemuk.
Kenapa saya? Kenapa saya?
Lepas tu salahkan orang lain, salah kan persekitaran sebab masalah sendiri.
Berat badan berlebihan atau obes  ni bukan bergantung pada beapa banyak makan saja. Kena tengok juga apa yang masuk dalam perut.

Kalau makanan manis-manis memang tolak tepi, tapi rupanya dia makan nasik dengan lauk saja. Sayur cukup syarat saja. Asal ada. Pastu pulak lauk dia, daging merah ataupun atas nama protein. Pastu goreng pula tu.. Nampak dah berminyak-minyak..

Kalau tak pun, kambing bakar.... boleh ratah macam tu je kan?

Fuhhh memang lazat kan?

Lemak memang badan perlukan, tapi kalau dah berlebih lemak itu yang dia berkumpul dalam darah, duk menyumbat salur darah dan menebal kat bawah kulit dan bertempek keat perut. Tu yang perut pun buncit.

Makanan yang kita rasa tak manis pun, tapi indeks glisemik tinggi pun boleh meningkatkan paras gula. Sebab tu orang yang katanya jaga makan. Tak makan makanan proses, kurang makan daging tetap terdedah kepada penyakit.

Eh eh... exercise pulak ke mana?

Bulan-bulan puasa ni, ambik perluang nak jaga makan. Dah raya kang, lagi banyak benda kita nak makan. Ketupat, rendang, soto, kuih raya lagi. Dan macam tak sah kalau tak ada air manis atau air gas kan?

Kalau nak buang lemak dan kolesterol dengan segera, saya cadangkan Set Detoks Shaklee. Set ini ada menu-menu makanan tersendiri. Bukan saja dia nak buang toksin2 dalam badan, tapi tambah badan kita dengan nutrisi yang baik.

Buat detoks sekarang, at least dah raya nanti lelemaks semua pun dah dibuang. Makan juadah raya pun, in sha Allah tak naik sangat. Lepas tu detoks la balik..

Order set detoks - saya akan guide cara pengambilan set detoks yang telah disusun oleh saintis Shaklee yang hebat.
.





Hubungi saya:
.
Haniza
0135131481
.
#detox

You Might Also Like

0 comments