Rahsia susu melimpah-limpah..

12:48

Salam semua..

Sihat ke???
Sy ade rahsia yg nak di kongsi dgn kwn2... Rahsia sy...syuuuuuuu...diam-diam hehe...

Sy nak kongsi rahsia susu melimpah ruah sampah xcukup peti ais nak simpan susu... :-)

Ini adalah rahsianya:

1) Pam susu 2 atau 3 jam sehari.
 
* Payudara kita menghasilkan susu mengikut konsep SUPPLY & DEMAND. Lagi kerap dan banyak permintaan, lagi banyak susu akan dihasilkan. Payudara tak akan kering, jika kita kerap perah atau pam susu, bahkan ia akan menghasilkan susu dengan lebih banyak!
* Sewaktu berpantang, saya syorkan agar si ibu pump susu setiap 2 jam. Kalau bayi menyusu direct lagi bagus, jadi boleh susukan bayi setiap 2 jam.

2. Jangan Tunggu Payudara Penuh

* Kebanyakan ibu beranggapan susu hanya boleh diperah jika payudara mula penuh. Tanggapan ini adalah SALAH sama sekali. Kita sendiri perlu memprogramkan payudara agar ia menghasilkan susu setiap 2 jam.
* Bila kita perah atau pam setiap 2 jam, buat konsisten selama seminggu hingga 2 minggu, insya-Allah pada minggu seterusnya, payudara akan sendiri hasilkan susu pada setiap 2 jam

3. Minum Banyak Air

* Salah satu komponen utama susu adalah cecair. Jadi untuk menghasilkan susu yang banyak, kita perlu pastikan tubuh kita sentiasa banyak air. Adalah penting untuk anda minum sekurang-kurangnya 3 LITER air sehari untuk memastikan susu kekal meriah.

4. Penyusuan Malam
* Waktu malam kebiasaannya mood kita mula tenang dan relax. Bila MOOD TENANG, penghasilan susu akan menjadi lebih lancar. Penyusuan malam turut merangsang hormon prolaktin yang memainkan peranannya menghasilkan lebih banyak susu.

5. Tandem Pumping
* Amalan tandem pumping ini dilakukan untuk memaksimumkan penghasilan susu. Tandem pumping ialah mengepam kedua-dua belah payudara serentak. Pada waktu bayi menyusu, jika bayi menyusu pada belah kanan, kita pam pada belah kiri.
* Bila susu dihasilkan pada sebelah kanan, secara automatiknya, payudara sebelah kiri turut akan menghasilkan susu. Jadi, takdelah membazir, btl x?


ok x info sy???
mcmne nak dptkan mood tenang klu kwn2 stress??

B COMPLEX la jawapannya...


Kwn2 berminat dgn B Complex??

Mudah sahaja..
Sy adalah pengedar sah Shaklee
ID: 1065866


Mail : umiadamfaris@gmail.com
call/sms 013-5131481 / 017-9119260

You Might Also Like

0 comments