Bagaimana Suppelement Terbaik Untuk Ibu-Ibu Menyusu Berfungsi

00:07


Alhamdulillah.. kali ini saya nak kongsikan sedikit tentang supplement yang saya ambil semasa menyusukan anak kedua saya.  Lama juga dia menyusu, iaitu 3 tahun setengah.


Sepanjang mengamalkan supplement ini, banyak kesan positif yang saya perolehi antaranya susu saya bertambah banyak, susu saya mejadi lebih pekat, anak saya pun tak banyak ragam dan tidur malam lebih lama.


Antara supplement yang ada dalam set menyusu ialah ESP, Ostematrix, Alfalfa , Vitamin C, Vitalea dan B complex.







Baiklah sekarang saya kongsikan kebaikan yang terkandung dalam setiap supplement ini dan bagaimana ia boleh menghasilkan susu yang banyak. Set ini membantu ibu menjadi lebih sihat dan bertenaga jadi bila badan sihat dan bertenaga nak produce susu pun menjadi lebih mudah.

Ibu juga perlu kerap kosongkan payudara, minum air suam atau kosong dengan kerap dan pelbagai cara lagi yang boleh diamalkan.


ESP 


Komposisi utama susu ibu ialah protein, diikuti kalsium dan barulah vitamin, mineral, lemak dan lain-lain lagi. Protin ialah makanan untuk sel yang mana kita tahu 25% badan kita ialah protin. Unsur terbesar selepas air iaitu 75% ialah air. Keperluan protin yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum. Protin diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzim, antibodi, dan neurotransmitter. 

ESP membekalkan 14 gram non-gmo protin soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua asid amino perlu termasuk 9 asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. 


ESP membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis vitamin B yang diperlukan tubuh, serta kalsium separuh daripada jumlah keperluan harian.

Selain membantu dalam penyusuan ibu, bayi cepat kenyang, susu lebih pekat protin juga membantu menganjalkan kulit, mengelakkan payudara menjadi kendur. Ini ialah kesan sampingan selepas minum esp setiap hari. Kulit anak jug menjadi lagi halus dan gebu.




Alfalfa (milkbooster)



Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan. Sumber mikronutrion sangat banyak dalam alfalfa shaklee. Ini menjadikan sistem badan kita dapat berjalan dengan lancar. 

Alfalfa juga dikenali sebagai milkbooster untuk ibu-ibu menyusu. Alfalfa ni bukan sahaja di amalkan zaman sekarang malahan sejak berkurun dahulu. Kalau menyusu badan tak sah rasanya kalau tak cadangkan alfalfa ni. sebab alfalfa sangat-sangat penting sepanjang menyusu badan.

Alfalfa juga membantu masalah kewanitaan seperti menyelesaikan masalah keputihan, merapatkan bahagian intim dan membantu dalam masalah kulit.

Alfalfa ni best sangat. Selepas mengambilnya badan menjadi rasa sangat segar dan bertenaga. 



Vitamin C (Sustained Released Vitamin C)


Vitamin c shaklee bertindak sebagai antiksidan. Ianya juga mencegah kelanjar daripada rosak dan berdarah. Vitamin c ni sangat penting dalam pembentukkan kolagen dan dapat menghasilkan kulit yang sangat cantik dan muus,

Vitamin c juga penting untuk meningkatkan sistem imun.

Keunikan vitamin c shaklee ialah Sustaied release. Ia bermaksud ia akan dilepaskan secara perlahan-lahan setiap sejam 100mg.

Badan kita sangat-sangat perlukan vitamin c dan b kerana ia selalu hilang dalam badan. jadi kita sangat-sangat perlukannya supaya dapat bertahan lama dalam badan kita. Dan memerlukan supplement seperti ini untuk memenuhi keperluan harian kita.

Tambahan pula kita ni jarang sangat nak ikut piramid makanan yang betul dan selalu tak makan makanan seimbang. Jadi vitamin c membatu memenuhi nutrisi dalam badan kita.



Vitalea (Multivitamin)


Vitalea shaklee ini merupakan multivitamin dan multimineral. Ia mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian. Formulasinya memang lengkap dengan zat besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak. Ia betul-betul dapat membatu tumbesaran anak supaya berat badan seimbag dengan umur bayi.


B Complex (asid folik)


B complexs shaklee ini mengandungi semua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan kita termasuklah asid folik. 

B complex sangat penting untuk metabolisma dimana ia akan  menukarkan makanan keada tenaga, meninggikan sistem pertahanan badan, mengimbangi hormon, membantu mengurangkan stress dan bertindak sebagai penenang.

B complex juga membantu untuk mengelakkan kulit kusam.



Ostematrix (Kalsium, Magnesium, Vitamin D)


Kalsium sangat penting dalam membina darah, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi yang menyusu badan pengambilan supplement tidak boleh dipandang remeh. Minimum 1000mg kalsium diperlukan dalam diet harian menyusu.

Bayangkan anda perlu mengambil 1L freshmilk setiap hari, tapi dengan Ostematrix anda akan lebih jimat. Ambil 4 biji sehari sahaja lebih mudah dari terpaksa minum 1 liter susu dan harganya pun berganda-ganda jika dibandingkan dengan sebotol ostematrix shaklee.


Jika kita kekurangan kalsium kita boleh mengalami OSTEOPOROSIS, rasa sengal kaki, sakit tulang belakang, mudah letih, sesemut , kebas kaki atau tangan dan kelesuan.

Jika anda, mengambil pil kalsium pastikan pil kalsium itu mengandungi vitamin D. Ini kerana ia akan menyerap kalsium dalam tubuh dimana mengelakkan penghasilan batu dalam ginjal. 

Kesan pengambilan ostematrix ini dapat juga pada anak yang minum susu ibu. Tulang anak kita mnjadi lebih kuat, badan tegap dan tak lembik. tengkuknya juga sangat kuat. 

Kalau anda ada masalah untuk minum susu, jadi ambil ostematrix sahaja. Sangat-sangat mudah kan. Telan sahaja 4 biji sebelum tidur. Setel!



Hubungi saya untuk dapatkan suppement untuk ibu menyusu ini.

Haniza
0135131481



















You Might Also Like

0 comments