3 Cara Untuk Banyakkan Susu Ibu Jika Susu Merudum

17:00

3 cara yang saya lakukan bila susu saya merudum!








ini cerita masa saya bekerja dulu. masa abang dan si adik menyusu. saya memang nak susukan mereka berdua 2 tahun sorang.



ini cara saya:

1) pam susu awal pagi.

saya sedar bukan senang kita nak bangun pagi kan, sebab esok kita nak kerja. tak apa, ini sekejap je. dalam masa 1 minggu set jadual bangun pagi. bangun pagi untuk pam susu.

tapi bila anak nak susu macam mana pulak???

alamak!!!

kalau tengah pam tu, anak terbangun nak susu, cepat2 bagi dia. sebab masa ni dia tengah dok mamai lagi. hulur breast cepat. sebab bila dah kenyang dia akan tidur. tak ada lah nanti kita pon tertidur sama.



2) jadual pam di pejabat

masa kat pejabat, saya khaskan 3 masa pam susu. 3x pam susu.

pagi 1x
tengah hari 1x
petang 1x

jadual ni kena wajib ikut. jangan culas. alahh kalau busy, ada pam yang free style kan. ha guna yang tu lah. saya guna autumn double pump. sangkut kat bara je.

jadual ni kena wajib ikut. jangan culas. alahh kalau busy, ada pam yang free style kan. ha guna yang tu lah. saya guna autumn double pump. sangkut kat bara je.

malu?? staff saya semua lelaki. semua datang mintak sign approval dengan saya. kadang time pam pun dorang datang hehe..

tapi cover lah aurat kita. takkan nak tunjuk kat dorang kan...




3) ambil supplement.








saya akui yang saya memang sangat-sangat perlukan supplement sepanjang saya bekerja. penat tu jangan cerita lah sebab hanya yang betul-betul nak susukan anak 2 tahun sahaja yang akan sanggup bangun pagi, berjaga malam segala.

saya ambil supplement ni pun untuk topup segala nutrisi dalam badan saya. bayangkan kalau tak ambil supplemet?? aduhh tak ada tenaga langsung.

stress pon sama sebab mengantok, penat, sakit belakang, sakit pinggang, tak ada tenaga. pendek kata segalanyalah emosi dan fizikal.

masa ni lah supplement bantu.



Testimoni mereka yang menggunakan set menyusu shaklee











Haniza
0135131481
ibu 2 anak lelaki comel
menyusu anak 3 tahun, 5 bulan



:*

You Might Also Like

0 comments