Asma Kronik Suami Sembuh, Bye-Bye Inhaler

10:43






Isteri mana yang tak risau bila sejak berkahwin, asma suaminya semakin hari semakin teruk. Mestilah sedih tengok suami kena ulang alik pergi hospital lepastu pulak inhaler kena bawak ke mana-mana.

Kisah seorang isteri ni bolehlah korang tonton kat video ni ye.




Lelaki... mana nak sangat makan ubat dan supplement sebab suami saya pun macam tu. Jenuh paksa baru nak makan. Tapi bila dorang dah makan supplement Shaklee dan rasa keberkesanannya memang diorang takkan tinggal.

Apa itu penyakit asma / asthma?


Penyakit asthma atau biasanya kita panggil lelah atau semput adalah merupakan enyakit neurologi. Hal ini adalah kerana apabila pesakit diserang asma, keradangan dan spasma dalam selaput dinding laluan udara menyebabkan lalua bronkial di dalam paru-paru menjadi sempit. Semasa asma menyerang, pesakit asma akan mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar bersenam.

Penyebab terjadinya asma?

- Terhidu habuk atau sawang di rumah ketika membersih.
- Debunga
- Spora
- Binatang peliharaan jenis berbulu terutamanya kucing
- udara terlampau sejuk
- alah pada makanan
- pembawakan budak sehingga melahirkan
- bersenam terlalu teruk sampai tak cukup pernafasan
- tertekan atau tekanan emosi
- jangkitan pada sistem pernafasan
- aspirin atau ubat-ubatan


Siapa yang berisiko mendapat asma?

Penyakit asma ni boleh menyerang siapa sahaja. Tak kiralah bayi, kanak-kanak, lelaki, perempuan, warga emas. Dan penyakit ini tak kira usia. Adik saya semasa kecil dapat asma, selalu kena warded dan tak boleh lasak sikit. Tapi semasa kecil sahaja, bila sudah dewasa dia sembuh. Abang saya, dari kecil sampai anak 5 masih lagi ada masalah asma. Kakak ipar saya mendapat penyakit asma semasa hamilkan anak no 2 sampai sekarang.

Memang tak kira sesiapa. Penyakit ini mesti di cegah sebelum menjadi lebih teruk kerana ia akan menyerang tak kira masa.


Cadangan Supplement Untuk Pesakit Asma

Set Asthma Shaklee


VIVIX SHAKLEE

Kandungan dalam vivix ialah:

  • Anggur muskat, elderberry, lobak ungu dan polygonum cuspidatum



Hari ini saya nak cerita kan salah satu ramuan yang terdapat dalam vivix iaitu ELDERBERRY






Kandungan terpenting dalam elderberry ialah flavonoidsnya yang sangat penting sebagai antioksidan yang sangat kuat. Antioksidan ini sangat diperlukan tubuh untuk menguatkan sistem imun dan melawan jangkitan-jangkitan virus dan bakteria.

Elderberry sangat kaya dengan vitamin A, B, C dan pelbagai lagi. Elderberry sangat bermanfaat kerana dapat mengurangkan simptom influenza, menguatkan sistem imun, meredakan asthma/asma, merendahkan tahap kolestrol, diabetes, meningkatkan kesihatan mata dan melindungi daripada serangan jantung dan strok.

European Elderberry memang terbaik untuk merawat penyakit asma. Ia adalah antioksidan yang sangat kuat dan terbaik untuk meningkatkan sistem imun badan untuk melawan virus. Pesakit asma sangatlah penting menghindar diri dari melawan kuman, virus dan meningkatkan sistem imun. Bila virus menyerang dan di jangkiti kuman pada paru-paru, lebih mudahlah mendapat asma.

Elderberry juga dapat mengurangkan penghasilan mukus atau lendir di bahagian salur pernafasan dan mengurangkan radang di bahagian tersebut.



2. OMEGA GUARD / MINYAK IKAN SHAKLEE

Testimoni Omega Guard Untuk Masalah Asthma



  • Omega Guard sangat digalakkan diambil oleh mereka yang menghidap asma kerana omega guard boleh mengurangkan masalah keradangan yang disebabkan pengeluaran "histamine" dari badan yang memberi syarat untuk sistem imun bertindak dengan bahan asing yang disangkakan sebagai musuh.







Semoga perkongsian kali ini meberi manfaat kepada anda semua yang sedang tercari-cari cara nak merawat asma tanpa steroid.

Insyaallah... Shaklee menjanjikan produknya 100% selamat dan berkesan.



Untuk dapatkan Vivix Shaklee dan Omega Guard bolehlah hubungi saya.


Pengedar Shaklee Anda,
Haniza
0135131481
ID: 1065866









You Might Also Like

1 comments

  1. sakit tak mengenal mangsa dan usia umur.selagi boleh rawat carilah penawarnyakan

    ReplyDelete