10 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Badan

21:53


Terdapat 10 kebaikan Vitamin C untuk Kulit, Rambut dan Badan. Ok jom kita tengok apa kebaikan tersebut:

1) Meningkatkan sistem imunisasi atau ketahanan badan

Vitamin c membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma dan mengurangkan tanda-tanda demam dan selsema.



2) Membentuk Collagen

Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka, dan tulang rawan. Ia boleh menghalang otot dari menjadi lembik. Vitamin c yang di makan boleh membantu membaik pulih luka, ia juga boleh melindungi kulit dari di rosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.




3) Tekanan Darah Tinggi

Vitamin C boleh mengurangkan tekanan darah tinggi dan merendahkan tekanan darah tinggi.



Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.


4) Demam

Vitamin C mengurangkan tanda-tanda demam dan bertindak sebagai agen anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan yang terjadi selepas demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan batuk. Vitamin c mengawal tanda-tanda hendak demam dan membantu cepat baik demam.

Alhamdulillah keluarga saya mengamalkan Vitamin c. Keluarga saya jarang demam. Anak-anak kalau demam pun sebab nak boleh sesuatu seperti demam tubuh gigi, demam nak berjalan dan bercakap. Tapi, kalau kami ada tanda-tanda hendak demam, terus ambil vitamin c sahaja. Alhamdulillah cepat berkesan dan baik.




5) Untuk Kulit, Vitamin c mencantikkan Kulit.

Ambil vitamin c setiap hari untuk melambatkan penuaan, kulit lebih cerah dan menyekat pembentukan jeragat. Huhu boleh gelap pandangan kalau ada jeragat. Hehe

Alhamdulillah dengan izin Allah, kulit saya mulus dan cantik sahaja. Muka saya bebas dari jerawat dan jeragat. Alhamdulillah.



Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.



6) Menyembuhkan Luka

Badan menggunakan vitamin c untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus  menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat tumbuh bermakna kekurangan vitamin c. Vitamin c meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk dan sembuh dengan cepat.

7) Melindungi dari Perubahan Kulit

Vitamin c melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Vitamin c juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

8) Mengurangkan Keguguran Rambut

Vitamin C melawan kekurangan kalenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh. Ini kerana kalenjar adrenal adalah punca keseimbangan hormon dalam badan.



Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

9) Melebatkan Rambut

Pengambilan vitamin c yang tidak mencukupi menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan vitamin c boleh menyebabkan rambut bercabang, dann kering.

Radikal bebas terbentuk secara semula jadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksidan pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Mengambil vitamin c yang mencukupi sangatlah penting untuk melindungi dari radikal bebas.

10) Mengelakkan Uban.

Vitamin c bukan sahaja melebatkan rambut malahan mengelakkan dari uban. Vitamin c membantu mengekalkan warna asal rambut dan membantu mengelakkan penuaan rambut.


Okay cukup dah 10  ^_^

Anda mungkin tidak percaya akan kelebihan vitamin c ni kalau anda masih lagi ragu-ragu untuk mendapatkannya.

Harganya cuma RM98.05 sahaja. Sangat murah untuk anda yang ingin kelihatan cantik, menawan, gebu dan cun. Ohhh lupa!!!

Ada promosi sekarang! Pembelian sebanyak 2 botol SR Vitamin C akan mendapat 5% diskaun. Anda akan rugi jika tidak memilikinya kerana 1 botol mempunyai 180 biji dan boleh tahan sampai 6 bulan. wow...2 botol 2 tahun!!!!


Hubungi saya sekarang untuk dapatkan harga promosi ini.
Sah sehingga 30 November 2015 sahaja.


Haniza
ID: 1065866
0135131481

You Might Also Like

1 comments