Set Penyusuan Terlajak Laris

03:08



Masa saya lepas bersalin, benda pertama yang saya rasa syok bila nurse tunjuk anak saya Adam. 

Nurse cakap " Ha, tengok laki ke perempuan?" Masa tu saya bersyukur tak terhingga, senyum sampai ke telinga. Tak tidur pun malam tu sebab saya terlampau syok dengan kelahirannya. Lagipun Adam asyik tidur jer dan malas menyusu.



Part yang kedua buat sy syok ialah masa nurse suruh sy susu kan Adam. Syoknya jugak tak terhingga. Tapi almaklumlah anak lelaki. Memang tak boleh diam dan asyikkkk nak menyusu.

Malam pertama, sy selamat dari gangguan si Adam. Malam kedua sy lagi tak boleh tidur langsung sebab Adam asyikkkk nak menyusu. Bermulalah kehidupanku yang baru iaitu dengan si kecil Adam.

Serius cakap, Adam memang pandai menyusu sejak di di lahirkan. Terus nganga bila di sua puting. Tapi di sebabkan kuat sangat menyusu sy mengalami kepenatan yang teramat sangat, dan emo tak menentu.

Tapi bila dah menyusu, menyusu dan menyusu lama-lama kembanglah breast kita. Dan sentiasa penuh bila tak pump dan susu jugak akan mengalir keluar sebab dan full tank :-) hehe

Sy bukan hanya banyak susu, tapi pekat dan bila pump tak cukup botol. Terpaksa beli botol baru. Huhuhu...


Sy jenisnya kalau perah, susu memang banyak. Tapi ada jugak mak-mak yang kalau perah dapat 2 onz jer... no hal punya sebab yang peting kena bersyukur. Sentiasalah tersenyum bila perah masih ada susu.

Dan kalau kita perah kanan, kiri pon keluar, itu bermaksud, susu kita memang ada dan banyak. Jadi semasa memerah, jangan lupa tadah yang sebelah lagi.

Baca jugak di sini TIPS MEMILIH PUMP SUSU ada jugak orang suka teknik marmet dan memang power la teknik ni.

Jemput baca TEKNIK MARMET


Banyak jugaklah cabaran sy semasa menyusukan Adam. Antaranya suka mengempeng. Melekat jer bila sy balik kerja, penat jugak sebab lenguh pinggang, selalu berselisih paham dengan suami sebab ada jer yang tak kena sebab sy penat  sangat, esok kena fikir jugak nak keje, penatnya...Tapi sy atasi dengan satu produk di pasaran yang sy sangatttt love like crazy! Huhu...

Jeng jeng jeng.... sy guna Set Menyusu yang sangattttt laris gila-gila kat pasaran ni...iaitu!!!!!!!

Ada 6 jenis vitamin untuk set ni. Vitamin C, Vitalea, ESP, Ostematrix, Alfalfa dan B Complex

Namun begitu, supplement shaklee bukanlah bila makan jer terus susu melimpah-limpah macam air paip. Pengambilan supplement shaklee ini mestilah  di susuri dengan:

  • Mindset
  • Good mood
  • Water intake
  • Pump every 2 hours without fail!

Jom kita tengok keberkesanan supplement ni untuk penyusuan kita mahupun tubuh kita :-)


Vitamin C


Apa ye sebabnya kena ambil vitamin C? Bukan ke untuk cantik-cantik ke vitamin c ni?

Vitamin  C ni membantu merawat kalenjar-kalenjar susu kita, manalah tahu tercedera. Lagipun, kita mana nampak kalau kat dalam kita cedera. Jadi iainya merawat dalaman kita. 

Vitalea,

Hmm...untuk apa pulak vitalea ni? 
Bagi ibu yang kureng tenaga, bolehlah mengambil vitalea ni. Sebabnya vitalea merupakan tenaga booster. Juga di kenali sebagai multivitamin. 

ESP

Yang paling awesome sebab memekatkan susu saya dan buatkan tenaga saya sentiasa ada. Paling best bukan sahaja pekatkan susu malahan memperbanyakkan susu badan dan mencantikkan kulit ^_^ 

Ostematrix

Masa berpantang saya tak sembelit pun. Air memang saya selalu minum banyak sebab kalau badan kurang minum air rasa kering kih kih kih. Selain menggelakkan sembelit, ostematrix juga membantu saya mengelakkan lenguh-lenguh badan. dan juga memperbanyakkan susu badan. 

Tips untuk berkesan : telan ostematrix dengan susu ^_^ awesome!

Alfalfa

Walaupun susu saya banyak, kadang-kadang boleh drop jugak. Ini kerana wanita ni banyak  peelnya. Sembelit pun boleh menyebabkan susu merudum. Jadi sy ambil alfalfa supaya perut saya sentiasa lawas dan susu sentiasa meriaj. Lagi 1, anak sy tak kembung pun hihihi syukur Alhamdulillah.

B Complex

Wanita ni emosi selalu terganggu. Kadang-kadang penat sangat sampai rasa sedih. Sebab sy rasa huhu.. lepas melahirkan anak kedua ni, walaupun sy berpantang di rumah mak sy, emosi sy selalu terganggu sebab sy penat melayan hero. Jadi B Complex membantu memperbaiki emosi kita. Selain memberi tenaga dan susu yang melimpah ruah.

Panjangnya bercerita hari ini. ^_^

Hubungi sy kalau berminat untuk mendapatkan set yang terlajak laris ni. Oh lupa, walau bagaimana pun, sy akan jaga anda sebab anda beli dengan sy. Kalau tak beli, tapi nak bertanya, boleh juga hubungi sy, sebab membantu kerana Allah ni dapat pahala kan ^_^ hehe


oh ni testimoni untu tatapan ibi-ibu...















Haniza
wassap/call/sms 0135131481
ID 1065866
SID TERBAIK ANDA

You Might Also Like

0 comments