TIPS BF BABY DI TEMPAT AWAM

14:06

CARANYA IALAH:

1) Praktis Di Rumah
➜Kali pertama atau kedua mungkin agak susah, lama kelamaan, alah bisa tegal biasa. Latih bf bayi anda di rumah dalam susana 'public mode' dihadapan org ramai. Lama kelamaan keyakinan akan dtg, mommy akan berasa lebih selesa.

2) Pakaian Yang Sesuai
➜Nursing blouse antara pakaian yg senang digayakan untuk penyusuan yang penting tak mendedahkan bahagian dada dan perut mommy.

3) Nursing Cover
➜ peringkat awal sebelum mommy betul2 yakin, nursing cover sgt membantu anda. Bawa nursing cover yang bersesuaian, tak besar sgt dan tak kecil sgt. Yang penting material yg selesa utk bayi bernafas dengan baik.

4) Pilih Tempat Yang Sesuai
➜ mommy belum terbiasa utk bf di public, cari dulu tempat yang senyap dan sunyi serta terselindung utk membiasakan diri. Setelah beberapa kali dan mommy telah yakin baru blh bf dimana-mana walaupun tgh beratur

5) Jangan Bf Di TOILET
➜ tandas sunyi dan senyap, mommies pun tak mkn di toilet kan, so keep clean mommy!!! Cari tempat yg lebih strategik dlm restoran, di taman atau dalam kereta.

6) Sentiasa Tenang dan Tarik Nafas
➜ ada antara masyarakat kita merasakan bf di public sesuatu yang tidak sesuai. Tarik nafas dan tenangkan hati. Anggap saja mereka golongan minority

7) Sentiasa Senyum
➜Sesiapa yang memandang pelik balas shj dgn senyuman. Jangan anggap mereka tidak bersetuju dgn perbuatan anda. Teruskan bf dan keyakinan anda pasti mengatasi masalah ini. Mungkin senyuman anda mengubah fikiran mereka.

Sentiasa Memandang Wajah Bayi Anda
➜Kalau anda masih ragu-ragu atau tidak berkeyakinan utk bf sentiasa pandang wajah si manja anda pasti akan mengundang keyakinan dan ketenangan.

9) Gunakan Sling/ Baby Wearing
➜Sejak awal kelahiran, baby wearing sangat sesuai untuk bayi anda, dan paling selamat utk penyusuan si manja. Ketahui teknik pemakaiannya sehingga mommy mampu bf bb sambil bersiar-siar di taman atau membeli belah.

10) Ketahui Hak Anda
➜Malaysia tidak menghalang mommy untuk bf baby di kawasan awam. Makin banyak spesific area dikhaskan untuk breastfeeding. Ketahui hak anda!!

Ya...pada mereka yang susu masih kurang, jomlah order SET MENYUSU SHAKLEE  dengan saya...

Mudah sahaja,
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID: 1065866

FB: Haniza Hani / Hots Suppliment Umi Adam
Mail :
umiadamfaris@gmail.com
call/sms 013-5131481 / 017-9119260

You Might Also Like

0 comments