Rawat Cyst dan Fibroid pada Wanita

12:05


CYST & FIBROID

Cyst dan Fibroid adalah ketumbuhan dalam badan kita. Ia boleh terjadi pada lelaki dan wanita pada mana-mana bahagian tubuh badan. Ia boleh membesar dan mengganggu sistem tubuh.

Cyst bukan setakan boleh terjadi pada ovari tapi juga pada paru-paru, buah pinggang dan pankreas.

Hari ini saya nak kongsi dengan kawan-kawan tentang OVARIAN CYST yang terjadi pada kaum wanita. Ia terjadi pada sistem peranakan wanita.

OVARIAN CYST DAN FIBROID ini adalah sama kedua-duanya iaitu kedua-duanya adalah ketumbuhan dalam badan kita tetapi bezanya FIBROID terdiri daripada tisu yang padat dan hanya berada pada rahim. Bukan Rahim Maharajalawak tau. Tapi rahim wanita. Manakala OVARIAN CYST ni terdiri daripada cecair atau semi solid dan berada dalam ovari.


PUNCA OVARIAN CYST DAN FIBROID TERJADI

OVARIAN CYST dan FIBROID terjadi di sebabkan oleh wanita terlebih hormon estrogen dan kekurangan hormon progesteron. Dalam kata lain hormon tak seimbang.

Hormon estrogen boleh terjadi terlalu banyak di sebabkan beberapa faktor seperti kehadiran xenoestrogen atau hormon yang menyerupai estrogen (xeno).

Xenoestrogen menyebabkan hormon estrogen menjadi lebih banyak daripada progesteron.

Xeno terhasil daripada tokson di sebabkan kegunaan harian yang melibatkan BPA (Plastik) dan Paraben yang di gunakan sebagai pengawet makanan & kosmetik.

Memang mustahil kita nak elak xenoestrogen ini kerana setiap hari kita menggunakan plastik. Untuk makanan lah, botol air minerallah dll dan yang pasti kebanyakan makanan kita mempunyai bahan pengawet.

BAGAIMANA SHAKLEE MEMBANTU???

Jika anda di sahkan mempunyai CYST anda bolehlah mengambil GLA Shaklee dan vitamin ACE Shaklee.

Setiap wanita x kan lari dari Cyst dan Fibroid..
Ape itu cyst dan fibroid???
ia sejenis tumbuhan yang ada dalam tubuh badan wanita mahupun lelaki...

bagaimana nak rawat???

jom pm sy or sms/cll 0135131481

GLA

Membantu membetulkan hormon yang tidak seimbang.

VITAMIN ACE - COROTOMAX (A), VITAMIN C, VITAMIN E

Vitamin yang akan membunuh hormon xenoestrogen. Vitamin ACE ni penting bagi menggelakkan cyst menjadi lebih besar.


Kalau kita makan GLA sahaja, CYST akan mengecut dari 8cm ke 5cm tetapi boleh kembali ke 8cm. Ini kerana root causenya tidak di selesaikan sepenuhnya. Bermaksud tidak di bunuh. Jadi apabila mengambil vitamin ACE ia akan membunuh hormon xenoestrogen.


Kalau kawan-kawan mempunyai masalah dalam kesuburan atau CYST anda sudah membesar, dapatkanlah rawatan dengan menggunakan suppliment SHAKLEE...

Kalau kawan-kawan nak order vitamin ni,

Mudah sahaja,
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID: 1065866

FB: Haniza Hani / Hots Suppliment Umi Adam
Mail :
umiadamfaris@gmail.com
call/sms 013-5131481 / 017-9119260

You Might Also Like

0 comments